တနှစ်မှာ တခွေ၊ တခွေဆို ဆိုသလောက် Rock ဂီတရဲ့ အနှစ်သာရကို ပေးနိုင်တဲ့ မျိုးကြီးရဲ့ “ပြောင်းလဲခြင်းများ” Album သစ် ထွက်ရှိလာခဲ့ပြီး သူ့ရဲ့ “Live 90” Show မှာလည်း အဲဒီ Album ထဲက သီချင်းသစ် တော်တော်များများကို သီဆိုခဲ့တာ တွေ့ရပါတယ်။ ဒီ Album ထဲက “မင်းရှိတဲ့ မြို့” သီချင်းက လေးဖြူရဲ့ “ဒိုင်ယာရီ” သီချင်းလိုပဲ On Line ပေါ်မှာ ကတည်းက ပရိသတ်များ ကြိုက်နှစ်သက်ခဲ့ကြတဲ့ သီချင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Album ထွက်ရှိလာတဲ့ အခါမှာတော့ အဲ့ဒီ သီချင်းထက် စီးဆင်းမှုအား ပိုကောင်းတဲ့ သီချင်းတွေကို နားထောင်မိတဲ့ အခါမှာတော့ …။
မျိုးကြီးရဲ့ “ပြောင်းလဲခြင်းများ” Album သစ်ဟာ “ယူလိုက်” Album ထဲက သီချင်းပုံစံတွေရဲ့ အရှိန်ကို မမီဘူးလို့ ဆိုနိုင်ပေမယ့် ခေတ်နဲ့ အံဝင်ခွင်ကျ ဖြစ်တဲ့ သီချင်းပုံစံလေးတွေကြောင့် စွဲမက်စရာကောင်းတဲ့ Rock Album တချပ် အဖြစ်တော့ အသိအမှတ်ပြုရမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် အရည်အသွေးရှိတဲ့ တေးရေးအသစ် တချို့ရဲ့ လက်ရာမွန် သီချင်းတွေကိုလည်း ဒီ Album ထဲမှာ နားဆင် ခံစားခွင့်ရခဲ့တာကလည်း အနာဂတ်လူငယ် တေးရေးတွေ အတွက် အားတက်စရာ အလားအလာကောင်း တခုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်လည်း ဒီ Album ထဲက သီချင်းတိုင်း လိုလိုဟာ သူ့ Music Style နဲ့ သူ သက်ဝင် ခံစားလို့ ကောင်းနေပေမယ့် လူသစ်တေးရေးဆရာ တချို့ရဲ့ သီချင်းလေးတွေကို အဓိက ညွှန်းဆို လိုပါတယ်။
ပထမဆုံး တေးရေး ရှိန်း ဖန်တီးရေးဖွဲ့ထားတဲ့ “သူရှိမှ” သီချင်းအကြောင်းကို စပြောချင်ပါတယ်။ ဒီသီချင်းကို ရုတ်တရက် နားထောင်ကြည့်လိုက်ရင် Slow Rock ပုံစံလို့ ထင်မှတ် နိုင်ပေမယ့် Slow Rock အငွေ့အသက် ပေါ်မှာ Arrange လုပ်ထားတဲ့ Music Style က British Rock Style မျိုးပေါ်လွင်နေပါတယ်။ Intro အဖွင့်မှာ Guitar Riff ရဲ့ Melodic ဖြစ်မှုနဲ့ အတူ Verse အဝင်မှာ Vocal Tempo ရဲ့ အတက်အကျ၊ အလူးအလိမ့်တွေကို Mood အား ကောင်းကောင်းနဲ့ သီဆိုသွားတဲ့ မျိုးကြီးရဲ့ Expression က သီချင်းအဖွင့်မှာ ကတည်းက သီချင်းရဲ့ ရသကို ပေါ်လွင် စေခဲ့ပါတယ်။
ဒါ့အပြင် Verse အစပထမပိုဒ်ရဲ့ “လှောင်ရယ်သံကြားက သည်းခံနိုင်ဦးမလား ငါရဲ့ စိတ်တွေ” ဆိုတဲ့ စကားလုံးရဲ့ ဖမ်းစားမှုက သီချင်းအပေါ် ပိုမိုတိမ်းညွတ်စေ ခဲ့သလို၊ ဒုတိယ Verse အဆုံး Chorus အပိုဒ်နဲ့ ချိတ်ဆက်သွားတဲ့ Chord phrasing ရဲ့ Melodic ဖြစ်မှုကလည်း သီချင်းရဲ့ Climax ကိုရောက်အောင် ပံ့ပိုးပေးနိုင်ခဲ့ပါတယ်။ Verse တတိယပိုဒ် အဆုံး Guitar ကြိုးကို ပက်ထရမ်နဲ့ ပွတ်ဆွဲသွားပြီး Chorus အပိုဒ်ကို ပြန်ဝင်သွားတဲ့ ဟန်က သီချင်းရဲ့ Tempo ကို ပိုမိုမြင့်တက် လာစေခဲ့ပြီး စီးစီးပိုင်ပိုင်ရှိလှတဲ့ Chorus အပိုဒ်ရဲ့ Melodic ဖြစ်မှုကိုလည်း ပေါ်လွင်လာစေ ခဲ့ပါတယ်။ သီချင်း စ၊ လယ်၊ ဆုံး အချိတ်အဆက် မိလှတဲ့ အပြင် I.C Band ရဲ့ မှော်ပါတဲ့ Arrange တွေကြောင့် တွေ့မြင်နေကြ Slow Rock ဟန်တွေထဲက ခွဲထွက်လာတဲ့ သီချင်းကောင်းလေး တပုဒ်လို့ ဆိုရမှာဖြစ်ပါတယ်။
နောက်ထပ် သီချင်းကောင်းလေး တပုဒ်ကတော့ ဒီ Album ရဲ့ အပိတ်သီချင်းတပုဒ် ဖြစ်တဲ့ သွန်းပူရဲ့ “မေတ္တာတရား” ဆိုတဲ့ သီချင်းတပုဒ်လို့ ဆိုနိုင်ပေမယ့် ခေတ်သစ် Country Rock ဘက်ကိုလည်း နွှယ်နေတဲ့ သီချင်းပုံစံမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ သီချင်းရေးဖွဲ့ ဖန်တီးသူရဲ့ အနှောင်အဖွဲ့ ကင်းလွတ်တဲ့ စိတ်ကူးစိတ်သန်း လွတ်လပ်မှုနဲ့ အတွေ့အကြုံ များစွာ ရှိထားတဲ့ I.C Band ရဲ့ Arrangement ထူးခြားမှုကြောင့် ဒီသီချင်းဟာ သီခြား Music Style တခုအဖြစ် ပေါ်လွင် နေတာကို သတိထားမိခဲ့ပါတယ်။
ဒီ Album ထဲက သီချင်းတွေထဲမှာ Music Style အရရော၊ Arrangement အရပါ တကယ်ကို ထူးထူးခြားခြား ရှိလှတဲ့ သီချင်းကတော့ “အောင်းလာ” ရဲ့ “စိတ္တဇပုံတူ” သီချင်းပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ အောင်းလာဟာ တေးရေးအသစ် တယောက် မဟုတ်ဘဲ ကိုယ်တိုင် တကိုယ်တော် Album ထွက်ရှိထားတဲ့ အဆိုရှင်တဦး ဖြစ်သလို သူ့ Album ဟာ သူကိုယ်တိုင် ရေးဖွဲ့ထားတဲ့ သီချင်းကောင်းလေးတွေကို မြည်းစမ်းခွင့် ရှိခဲ့ဖူးတာကြောင့် သီချင်းရေးလက် ရှိတဲ့သူတဦး ဆိုတာ အစကတည်းက အကဲခတ်မိခဲ့ ပါတယ်။ ဒါကြောင့်လည်း အခု “စိတ္တဇပုံတူ” လို သီချင်း ပုံစံမျိုးကို ဖန်တီးရေးဖွဲ့နိုင်တာ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ အောင်းလာဟာ Modern Rock ဂီတအပေါ်မှာ ပျော်ဝင်တတ်သူ တဦးဖြစ်မှန်း ဒီသီချင်းနဲ့ မီးမောင်းထိုး ပြထားပါတယ်။
Intro အဖွင့်ကို နားထောင်ပြီး Rock အပြင်းစား သီချင်းတပုဒ်လို သတ်မှတ်လိုက်မိတဲ့ အချိန်မှာ Bar ခရီးပြီး Verse အပိုဒ်ကို ဝင်သွားတဲ့ ပုံစံက ဆန်းသစ်တဲ့ ဂီတပုံစံတခုရဲ့ နိမိတ်ပုံကို မှတ်ယူရမှာဖြစ်ပါတယ်။ သီချင်းဖွဲ့တည်မှု Frame သဘောအရ ကျစ်လျစ်တဲ့ Music Style မျိုးဖြစ်ပေမယ့် Arrange လုပ်တဲ့အခါမှာ ချဲ့ရင် ချဲ့သလို Arrangement ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ဖန်တီးနိုင်တဲ့ သီချင်းတပုဒ် ဖြစ်နေတာကလည်း ဒီသီချင်းရဲ့ အားသာချက် တခုဖြစ်ပါတယ်။
သီချင်း အကြောင်းအရာက ဟိုးအရင်က Oldic Rock တွေမှာ တွေ့ရလေ့ရှိတဲ့ နိမိတ်ပုံတွေကို အားပြုထားတဲ့ အကြောင်းအရာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Music ပုံစံနဲ့ လိုက်ဖက်မှု ရှိတာကြောင့် ခံစားမှုအာရုံကို မြင့်စေခဲ့ပါတယ်။ တေးရေး အောင်းလာကော၊ အဆိုရှင်ဖြစ်တဲ့ မျိုးကြီးကော နှစ်ယောက်လုံးက Rock ဂီတကို နှစ်သက်သူတွေ ဖြစ်နေကြလို့ ဒီသီချင်းဟာ ဒီ Album ရဲ့ အထူးခြားဆုံး သီချင်းတပုဒ်ဖြစ်လာခဲ့တာ မဆန်းပါဘူး။
ဒါ့အပြင် IRON CROSS ရဲ့ ဂီတမှော် အစွမ်းတွေကိုပါ ထပ်ပေါင်းဆင့်လိုက်တဲ့ အခါမှာတော့ ဒီသီချင်းဟာပိုမို ထည်ဝါ တောက်ကြွား လာခဲ့ပါတယ်၊ အထူးသဖြင့် သီချင်း Ending ပိုင်းမှာ မျိုးကြီးရဲ့ High Pitch တွေဟာ ကြက်သီးထစရာ ကောင်းလောက်အောင်၊ သီချင်းရဲ့ အဆုံးသတ်ကို စွဲမက်ဖွယ် ဖြစ်လာအောင် ဆွဲခေါ်သွား နိုင်ခဲ့တာကြောင့် Show ပွဲတွေမှာ လူငယ်ပရိသတ်ရဲ့ အသွေးအသားကို ဆူဝေလှုပ်နှိုးနိုင်မယ့် သီချင်းတပုဒ်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
ဒီ Album ထဲက Music Style အားဖြင့် လှပဆန်းသစ်ပြီး ချစ်စရာကောင်းတဲ့ သီချင်းတပုဒ်ကတော့ ရယ်ဂျီရဲ့ “3 am” ဆိုတဲ့ သီချင်းပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီသီချင်းဟာ ရယ်ဂျီပဲ ရေးထားတဲ့ ထက်အောင်ရဲ့ သီချင်းတပုဒ် Melody နဲ့ စာသား အကြောင်းအရာပါ ခင်ဆင်ဆင် တူနေပေမယ့် မျိုးကြီးရဲ့ “3 am” သီချင်းက ခေတ်သစ် Country Rock ပုံစံမျိုး ဖြစ်သလို၊ အဆိုပိုင်းမှာလည်း ကွာခြားမှု ရှိတာကြောင့် မျိုးကြီးရဲ့ “3 am” က ပိုပြီး ခံစား နားဆင်လွယ်မယ့် သီချင်းလို့ ဆိုနိုင်ပါ လိမ့်မယ်။
အောင်းလာရဲ့ “ကျောက်ခေတ်လူသား” သီချင်းကလည်း Carlos Santana ရဲ့ သီချင်းကို မျိုးကြီးပြန်ဆိုခဲ့တဲ့ “အိပ်ဖန်စောင့်” သီချင်းပုံစံရဲ့ လောင်းရိပ်အောက်မှာ ရောက်နေခဲ့ပေမယ့် Chorus အပိုဒ်ရဲ့ Melody အချိုးအကွေ့ ကြောင့် Latin Rock ဂီတကို နှစ်သက်ကြတဲ့ ပရိသတ်ကတော့ အရသာတွေ့မှာ အမှန်ပါပဲ။
မျိုးကြီးရဲ့ “ပြောင်းလဲခြင်း” Album သစ်ဟာ မျှော်လင့်စောင့်စားရကျိုး နပ်အောင် ပရိသတ် စိတ်ကျေနပ်မှု ရနိုင်မယ့် Album တချပ်ဖြစ်သလို၊ အထက်က ညွှန်းဖွဲ့ခဲ့တဲ့ သီချင်းတွေ အပြင် စံပီးရဲ့ “မင်းရှိတဲ့မြို့”၊ စနိုရဲ့ “ဆောင်း” စတဲ့ သီချင်းတွေကလည်း မျိုးကြီးရဲ့ အမာခံပရိသတ်တွေ စွဲမက်နှစ်သက်ကြမယ့် သီချင်းတွေ ဖြစ်တာကြောင့် အပြောင်းအလဲကို မျှော်လင့်နေကြတဲ့ Rock ဂီတပရိသတ်ကို မျိုးကြီးရဲ့ “ပြောင်းလဲခြင်းများ” က တစုံတခု ပြောင်းလဲမှု ရသကိုတော့ ပေးနိုင်စွမ်းမှာ အမှန်ပါပဲ။ ။