မြန်မာနိုင်ငံရဲ့မြို့ပြတွေကို ZOMBIE (ဖုတ်ကောင်)တွေ ကြီးစိုးသွားပြီလား။ မီးခိုးရောင်တွေကြားမှာ မွန်းကြပ်တွေဝေ၊ ထုံထိုင်းစွာနဲ့ရွေ့လျားနေတဲ့ လူအုပ်ကြီးကို ပန်းချီဘရန်လီက ZOMBIE (ဖုတ်ကောင်) တွေနဲ့တင်စားလိုက်ပါတယ်။
ကျွန်တော်တို့ဟာ မဟုတ်မမှန်တဲ့ဇာတ်လမ်းတွေနဲ့ မှိုင်းတိုက်ခံရပြီး ကြီးပြင်းလာခဲ့ရတယ်။ မြန်မာနိုင်ငံကြီးပဲ ပျက်စီးတော့မလိုလို၊ မွတ်စလင်နိုင်ငံပဲ ဖြစ်သွားတော့မလိုလို၊ ခရစ်ယာန်နိုင်ငံပဲ ဖြစ်တော့မလိုလို အမျိုးမျိုးပဲ မှိုင်းတိုက်ခံနေရတာပေါ့နော်။ လူတွေကလည်း အဲဒါတွေဟုတ်လား၊ မဟုတ်လားလဲ စဉ်းစားတွေးခေါ်နိုင်တာမရှိတော့ဘူး။ ဖုတ်ကောင်တွေလိုဘဲ ဖြစ်နေတယ်လို့ ခံစားရတယ်လို့ သူက ဆိုပါတယ်။
ဒီလူအုပ်ပုံရိပ်တွေကို ကြည့်ရှုခံစားနိုင်မယ့် Life and Shade ပန်းချီပြပွဲကို ယောမင်းကြီးလမ်းက နဝဒေး သာလာပန်းချီပြခန်းမှာ ပြသသွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ စစ်ပွဲတွေနဲ့မစိမ်းတဲ့ ကချင်တိုင်းရင်းသား ဘရန်လီ ဟာ ကချင်စစ်ဘေးရှောင်တွေ ရဲ့ခက်ခဲ ကြမ်း တမ်းတဲ့ဘဝပုံရိပ်တွေကို သူ့ရဲ့မီးခိုးမှိုင်းတိုက်ပန်းချီကား တွေနဲ့တောက်လျှောက်တင်ပြခဲ့ပါတယ်။ မီးခိုးငွေ့တွေဟာ ယမ်းငွေ့တွေပါ ပဲတဲ့။
အခုသူ့ရဲ့ တတိယအကြိမ်မြောက်ပန်းချီပြပွဲမှာတော့ စစ်ဘေးရှောင်ပြည်သူတွေ ရဲ့ပုံရိပ်တွေမဟုတ်ဘဲ ဖုတ်ကောင်တွေ နဲ့တူတဲ့ ခြေဦးတည့်ရာသွားနေကြတဲ့ မြို့ပြလမ်းမတွေပေါ်က လူအုပ်ကြီးရဲ့ ပုံရိပ်တွေဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။
ဆွဲခြင်းနဲ့ ရုံးသွားနေသူတွေ၊ ကျောပိုးအိတ်လွယ်ပြီး အလုပ်သွားနေသူတွေ၊ တချို့လည်း ဘယ်လမ်း သွားရမလဲဝေခွဲမရတဲ့ ဟန်အမူအရာနဲ့လူတွေကို မီးခိုးမှိုင်းတိုက်ပန်းချီကားတွေအဖြစ် တွေ့မြင်ခံစား ကြရမှာပါ။ မှိုင်းတိုက်ခံတဲ့လူ့အဖွဲ့အစည်းဟာ မမြင်မစမ်းဝိုးတိုးဝါးတား လှုပ်ရှားရုန်းကန်နေတယ် ဆိုတာကိုလည်း တင်စားတာပါလို့ သူက ပြောပါတယ်။
ဒီပြပွဲမှာ ၄ ပေ ၃ ပေ၊ ၈ ပေ ၆ ပန်းချီကားပေါင်း ၁၅ ကားကျော်ပြသသွားမှာဖြစ်ပြီး ပြပွဲရက်ကတော့ ဖေဖော်ဝါရီ ၁၅ ရက် နေ့အထိ ဖြစ်ပါတယ်။ ပန်းချီဘရန်လီဟာ ယဉ်ကျေးမှုတက္ကသိုလ် ပန်းချီကျောင်းဆင်းတစ်ဦးဖြစ်ပြီး ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပ ပန်းချီပွဲတွေမှာ ပါဝင်ပြသခဲ့ပါတယ်။
သူဟာ ပန်းချီကားတွေကို ရေးဆွဲရာမှာ ကင်းဗတ်ပေါ် မီးခိုးမှိုင်းတိုက်ပြီးရေးဆွဲတဲ့ နည်းစနစ်ကို အသုံးပြုလေ့ရှိပြီး မီးခိုးစွဲ သွားတဲ့ ကင်းဗတ်ပေါ်မှာမှ သူ့စိတ်ကြိုက်ရုပ်ပုံတွေကို အရောင်အချို့ နဲ့ပေါင်းစပ်ရေးဆွဲတတ်ပါတယ်။ ဒီနည်းစနစ်ဟာ သူရေးဆွဲချင်တဲ့ စစ်ပွဲရဲ့အခိုးအငွေ့တွေ၊ ယမ်းငွေ့ တွေ၊ လှုမှုရေးမှာဆိုလည်း လူ့အဖွဲ့စည်းကြီး တခုလုံး မှိုင်းတိုက်ခံရ တယ်ဆိုတဲ့အကြောင်းအရာတွေနဲ့ လိုက်ဖက်မှုရှိတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
နဝဒေးသာလာပြခန်းပိုင်ရှင် ကိုပြည့်ဝေကတော့ `သူ့စီးရီးတိုင်းဟာ ကျွန်တော်တို့တကယ် အလေးနက် ထား စဉ်းစား၊ ဖြေရှင်း ရမယ့်အကြောင်းအရာတွေ ကို အမြဲလိုလိုမီးမောင်းထိုးပြ၊ မမေ့အောင် သတိပေးပါတယ်။
သူ့ရဲ့အနုပညာအပေါ်ရိုးသားမှုကလည်း သူ့ရဲ့ဖန်တီးမှုကို ပိုမိုအားကောင်းစေတယ်လို့ မြင်ပါတယ်။ ပန်းချီဘရန်လီက “တကယ်တော့ ဒါတွေအားလုံးရဲ့ အရင်းခံအကြောင်းတရားဟာ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ ဘဝတွေကို စနစ်တကျ ရိုက်ချိုး ဖျက်ဆီးခဲ့တဲ့ စနစ်ဆိုးရဲ့ ဆိုးမွေ ပညာရေးစနစ်ကြောင့်ဆိုတာကို လူတိုင်းအသိဖြစ်ပါတယ်။
အကျိုးဆက်ကတော့ ကျွန်တော်တို့ စနစ်တကျ အခြေခံကျကျ မစဉ်းစား မတွေးခေါ်တတ်ကြတော့ ပါဘူး။ အကောင်းတွေဖြစ်လာပါစေတော့လို့ပဲ…..`လို့ ဆန္ဒပြုထားပါတယ်။