သတင်း

ဂျာနယ် ၂ စောင်ကို အကန့်အသတ်မရှိ ထုတ်ဝေခွင့် ရပ်ဆိုင်း

This article has been converted from Zawgyi One to Unicode

ရန်ကုန် အခြေစိုက် The Voice ဂျာနယ်နှင့် Envoy ဂျာနယ် တို့ကို ပြန်ကြားရေးဝန်ကြီးဌာန စာပေစိစစ်ရေးက ယနေ့မှစ၍ ထုတ်ဝေခွင့် ရက်အကန့်အသတ်မရှိ ရပ်ဆိုင်းလိုက်ပြီ ဖြစ်သည်။

စာပေစိစစ်နှင့် မှတ်ပုံတင်ဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူး ဦးတင့်ဆွေ (ဓာတ်ပုံ – ဧရာဝတီ)
စာပေစိစစ်နှင့် မှတ်ပုံတင်ဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူး ဦးတင့်ဆွေ (ဓာတ်ပုံ – ဧရာဝတီ)

စာပေစိစစ်နှင့် မှတ်ပုံတင်ဌာန ဒုတိယ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဦးတင့်ဆွေက ၂၀၁၁ ခုနှစ် ညွှန်ကြားချက် ၄၄ ကို ဖောက်ဖျက်မှုနှင့် ယင်း ဂျာနယ်များကို ရက်အကန့်အသတ်မရှိ ထုတ်ဝေခွင့် ရပ်ဆိုင်းခြင်း ဖြစ်ကြောင်း ယနေ့ ရန်ကုန် စာပေစိစစ်ရေးဌာနတွင် ကျင်းပပြုလုပ်သော သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲ၌ ပြောဆိုလိုက်သည်။

“နောက်ကြောင်း ပြန်လှည့်တယ်လို့ မယူဆ စေချင်ပါဘူး။ The Voice ဂျာနယ်က စာပေစိစစ်ရေးကို မတင်ပြဘဲ သတင်း ၈
ပုဒ် ထည့်သွင်းခဲ့သလို၊ Envoy ဂျာနယ်က သတင်း ၇ ပုဒ်ကို ခွင့်ပြုချက်မရှိဘဲ ဖော်ပြပါတယ်။ ကျန်တဲ့ စည်းကမ်း ချိုးဖောက်မှု တွေ ကလည်း အများကြီးပါ။ ဒါတွေတော့ ကျနော် မပြောတော့ပါဘူး” ဟု ဦးတင့်ဆွေက ပြောသည်။

ဆက်လက်၍ ၎င်းက ယခုကာလသည် စပ်ကူးမတ်ကူးကာလဖြစ်ပြီး သတင်းများ လွတ်လပ်စွာ ရေးသားခွင့်ပြုနိုင်သော ကာလ မဟုတ်သေးကြောင်း၊ လတ်တလော အချိန်အထိ ၁၉၆၂ ခုနှစ် ပုံနှိပ် အက်ဥပဒေသည် အသက်ဝင်နေဆဲ ဖြစ်သောကြောင့် သတင်းဂျာနယ်များ အားလုံးအနေဖြင့် စာပေစိစစ်ရေးနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက် ရမည် ဖြစ်ကြောင်း ရှင်းလင်းပြောဆိုသည်။

ပုံနှိပ်မီဒီယာ အက်ဥပဒေကိုလည်း ရေးဆွဲလျှက်ရှိပြီး ယခုအခါ နိုင်ငံတော် သမ္မတရုံးက စိစစ်ပြီး ပြင်ဆင်မှုများ ပြုလုပ်ခိုင်း ထားကြောင်း၊ ပြင်ဆင်မှုများပြုလုပ်ပြီး ရှေ့နေချုပ်ရုံးထံ ပြန်လည်ပေးပို့ကာ မကြာခင် လွှတ်တော်သို့ တင်ပြနိုင်မည်ဟု မျှော်လင့်ကြောင်း သူက ဆက်ပြောသည်။

ပြည်တွင်း သတင်းဂျာနယ်များ အနေဖြင့် အခြေအနေကို နားလည်ကြ စေလိုကြောင်းနှင့် စာပေ စိစစ်ရေးဌာနက
နောက်ကြောင်း ပြန်လှည့်ခြင်း မဟုတ်ပါကြောင်း၊ ခွင့်မပြုနိုင်သော သတင်းများကို ထည့်သွင်းခြင်းကြောင့် ဖြစ်ကြောင်း၊ ဂျာနယ်နှစ်စောင်ကို ထုတ်ဝေခွင့် ရပ်ဆိုင်းရာတွင် ဝန်ကြီးဌာနကို အဆင့်ဆင့် တင်ပြခဲ့ရခြင်း ဖြစ်ကြောင်း ဦးတင့်ဆွေက ဆိုသည်။

ဦးတင့်ဆွေက မည်သည့် သတင်းကြောင့် ထုတ်ဝေခွင့် ရပ်ဆိုင်းသည်ကို ရှင်းလင်း ပြောဆိုခြင်း မရှိသော်လည်း စာပေ စိစစ်ရေးမှ စာစစ်မှူးများ၏ ထင်မြင်ချက်အရ ပြည်ထောင်စု ကြံ့ခိုင်ရေးနှင့် ဖွံ့ဖြိုးရေးပါတီမှ လွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ် ဦးအောင်သိန်းလင်းနှင့် တရုတ် သတင်းစာတစောင်၏ အင်တာဗျူးကို ခွင့်ပြုချက်မရှိဘဲ ဖော်ပြသောကြောင့် Envoy ဂျာနယ်ကို အရေးယူသည်ဟု သိရသည်။

The Voice ဂျာနယ် အယ်ဒီတာချုပ် ဦးကျော်မင်းဆွေကလည်း ၎င်း၏ facebook စာမျက်နှာတွင် “အဓိက အချက်ကတော့ ကျနော့် အထင် အခုနောက်ဆုံး ထွက်ထားတဲ့ စာစောင် မျက်နှာဖုံးသတင်း ၂ ပုဒ်ကြောင့်လို့ ဖြစ်မယ်။ တပုဒ်က ဝန်ကြီး အပြောင်း အရွှေ့သတင်းနဲ့ ကာတွန်းပြပွဲမှာ အပယ်ခံရတဲ့ပုံကို စာပေစိစစ်ရေးက လာစစ်နေတဲ့ ဓာတ်ပုံနဲ့ ကာတွန်းပြပွဲ သတင်းပါ။ လောလောဆယ်တော့ ဘယ်လောက် အပိတ်ခံရမယ်ဆိုတာ မပြောနိုင်သေးဘူး” ဟု ရေးသားထားသည်။

The Voice ဂျာနယ်နှင့် Envoy ဂျာနယ်ကို ပိတ်ပင်သည့် ကိစ္စနှင့် ပတ်သက်၍ ပြည်တွင်း အခြေစိုက် သတင်း မီဒီယာ အသိုင်းအဝန်းက နောက်ပြန်လှည့်သော လုပ်ရပ်အဖြစ် ဝေဖန်နေကြသည်။

“ရှေ့က ဂျာနယ်တွေပြီးတော့ ကိုယ့်အလှည့် ဘယ်တော့လာမလဲလို့ ခံစားရနေရတယ်” ဟု Venus News Weekly ၏ တာဝန်ခံ အယ်ဒီတာ ကိုလှိုင်းသစ်ဇင်ဝေက ဆိုသည်။

ပြည်တွင်း သတင်းစာဆရာ တဦးကမူ ပြန်ကြားရေးဝန်ကြီး ဦးကျော်ဆန်း၏ အမိန့်ဖြင့် ဂျာနယ်များ ပိတ်ပင်ခြင်းဖြစ်ပြီး
ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှု ခရီးမတွင်သည်ကို လက်တွေ့ပြသည်ဟု ထင်မြင်ကြောင်း ပြောသည်။

“အားလုံး ထင်ထားတာက ဦးကျော်ဆန်း ပြုတ်တော့မယ် ဆိုတာပဲ။ ဒါပေမယ့် အခု ဒီဂျာနယ်တွေကို ပိတ်ပင် ပြလိုက်တာက သူ ရှိနေသေးတယ်၊ သူက သြဇာပါဝါ ရှိတယ်ဆိုတာကို ပြလိုက်တာပဲ” ဟု အဆိုပါ သတင်းစာဆရာက သုံးသပ်သည်။

ပြန်ကြားရေး ဝန်ကြီးဌာနက လျှပ်တပြက်ဂျာနယ်ကိုလည်း ထုတ်ဝေခွင့် ပိတ်ပင်ထားရာ ယခုလက်ရှိ အစိုးရလက်ထက်တွင် အပိတ်ပင် ခံထားရသော သတင်းဂျာနယ် ၃ စောင်အထိ ရှိလာပြီဖြစ်သည်။

ပိတ်ပင်ခံထားရသော သတင်းဂျာနယ်များအနက် လျှပ်တပြက်ဂျာနယ်နှင့် The Voice ဂျာနယ်တို့မှာ တရားရုံးတွင် အမှု ရင်ဆိုင်နေရသော ဂျာနယ်များ ဖြစ်ကြသည်။

Loading