ဦးနု၏ “ခေတ်မီပြဇာတ်များ” ကိုကား အတော်စွဲလမ်းခဲ့၏။ လူ့အတ္ထုပ္ပတ္တိ လူ့ဇာတ်ကို သရုပ်ဖော်ပြသော လူ့ဘဝ ကြေးမုံများ ဖြစ်၏။ ပြဇာတ်ထဲရှိ ပြောသောစကားများမှာ တကယ့်လူဆန်၏။ မြေကြီးနှင့် နီးကပ်၏။ “မယားဆိုးလင်” နှင့် “လင်ဆိုးမယား” မှာ သဘာဝကျလှ၏။
မယားဆိုးလင်ထဲရှိ မိန်းမကြီး၏ လေသံမှာ ဖတ်နေရင်း နားထဲတွင် စူးဝင်လာ၏။ ဖောင်သမားတစ်ဦး၏ မယား လင်ငယ်နေပုံ ပြဇာတ်တစ်ခုမှာ လွမ်းစရာလည်း ကောင်း၏။ သံဝေဂရဖွယ်လည်း ကောင်း၏။ “ နောင်တော်ချွတ်ခန်း” ပြဇာတ်ကား ထိုအခါက သခင်နု၏ လူကျင့်ဝတ်တရားနှင့် နိုင်ငံရေးအမြင်ကို ဖွင့်ဟလိုက်ခြင်းဟု ထင်သည်”
အထက်ပါ မှတ်ချက်ကတော့ ဆရာကြီး ဒဂုန်တာရာက ဦးနုရဲ့ခေတ်မီပြဇာတ်များနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ပြုခဲ့တဲ့ မှတ်ချက်ပါ။
စာရေးဆရာ၊ ကဗျာဆရာကြီး ဒဂုုန်တာရာ ကုုိယ်တုုိင် စွဲလမ်းခဲ့ရတယ်ဆုုိတဲ့ သခင်နုခေါ် ဝန်ကြီးချုပ်ဟောင်း၊ စာရေးဆရာ ဦးနုရဲ့ ပြဇာတ်တွေ ဖြစ်ပါတယ်။ ကုုိလုုိနီခေတ်မှာ ရေးခဲ့တာ ဖြစ်ပေမယ့် တချို့ပြဇာတ်ပါ ဖော်ပြချက်တွေက ဒီနေ့ခေတ် အထိ ဖြစ်နေဆဲပျက်နေဆဲ လူ့သဘာဝအကြောင်းတွေမုုိ့ စိတ်ဝင်စားစရာပါ။
နဂါးနီစာအုပ်တိုက်ကနေ ၁၉၄၀ ဝန်းကျင်မှာ ပထမအကြိမ် ထုတ်ဝေခဲ့ပြီး နှစ်ပေါင်း ၇၀ ကျော် တိမ်မြုပ်ပျောက်ကွယ် နေတဲ့ ဦးနုရဲ့ ရှားပါး လက်ရာကောင်းများ ဖြစ်ပါတယ်။
တက်ကြွတဲ့ လူငယ်စာရေးဆရာဘဝက အရေးအသားတွေဖြစ်ပြီး သာသာနာတော် သန့်ရှင်းရေး၊ အိမ်ထောင်မှုရေးရာနဲ့ နိုင်ငံရေး အမြင်တွေကုုိ ရဲရဲကြီး ဖွင့်ချရေးထားတာပါ။ ဒီလုုိ ရှားပါးစာအုုပ်ကောင်းတွေကုုိ မူပုုိင်မိသားစုုဆီက ခွင့်တောင်းပြီး ငါတို့စာပေက ဒုုတိယအကြိမ် ထုုတ်ဝေဖြန့်ချိခဲ့တာပါ။
ဗုုဒ္ဓသာသနာတော်တွင်းက သံဃာအရေခြုံတွေကုုိ ဆရာကြီး သိန်းဖေမြင့်ရဲ့ တက်ဘုုန်းကြီးဝတ္ထု မတုုိင်ခင်ကတည်းက ဦးကလိန်ဆုုိတဲ့ ပြဇာတ်နဲ့ ဦးနုက သရော်ခဲ့တာကုုိလည်း ပထမဆုုံးဖတ်ရမှာပါ။ ဦးသောဘိတခေါ် ဦးကလိန်ရဲ့ နည်းတွေ လှည့်ကွက်တွေက ခေတ်မီ တုုိးတက်နေပါပြီဆုုိတဲ့ အခုုကာလအထိ အသုုံးဝင်နေတာကလည်း ဆင်ခြင်စရာပါ။
ဒုုတိယ ပြဇာတ် နောင်တော်ချွတ်ခန်း ကတော့ ရှမ်းဘုုရင် သုုိဟန်ဘွားလက်ထက် အင်းဝနေပြည်တော်က အခြေအနေကုုိ နောက်ခံပြီး နိုင်ငံရေးလုုပ်မယ့်သူတွေ လုုိက်နာသင့်တဲ့ ကုုိယ်ကျင့်တရားအကြောင်း ထောက်ပြထားတာ ဖြစ်ပါတယ်။
လူ့သဘာဝနဲ့ အိမ်ထောင်ရေး အကျိုးအပြစ်တွေ၊ ရှောင်ရန် ဆောင်ရန်တွေကုုိတော့ မယားဆုုိးလင်နဲ့ လင်ဆုုိးမယား ပြဇာတ်တွေမှာ သေသေချာချာကုုိ ရှင်းလင်း တင်ဆက်ထားပါတယ်။ မယားကြောက်လင်ကတော့ နာမည်အတုုိင်း ဇနီးမယားကုုိ ပြားပြားဝပ် ကြောက်နေရတဲ့ ခင်ပွန်းယောကျ်ားတွေ အကြောင်း ဟာသနဲ့ပညာပေး ရောပြီးရေးထားတာပါ။
ကျောင်းသား လူငယ်တွေအတွက် ရည်ရွယ်ရေးသားတယ်လုုိ့ ဆုုိတဲ့ သူ့ရဲ့ဝတ္ထုကတော့ နုုိင်ငံရေးသမား ဆုုိသူတွေရဲ့ နိုင်ငံရေး လှည့်ကွက်တွေကုုိ တောဝက်တွေနဲ့ တောသခင်ကျားတုုိ့ကြားက အဖြစ်အပျက်နဲ့ သရော်ဟန် ဖွဲ့နွဲ့ထားပြီး ခေါင်းဆောင်ကောင်း ဆုုိတာကုုိ လူငယ်တွေ ထင်ထင်ရှားရှား နားလည်အောင် ကြိုးစားရေးပြထားတာ ဖြစ်ပါတယ်။
ပြဇာတ်စာပေ တိမ်ကောနေတဲ့ ခေတ်ထဲမှာ ပြဇာတ်ရေးပုုံ၊ ရေးနည်းတွေကုုိ အတုုယူ လေ့လာနုုိင်မှာပါ။ ဒါ့အပြင် ပြဇာတ်ရေးဖုုိ့ ဖြစ်လာပုုံ၊ ရေးရတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ ဇာတ်ကောင် ရွေးချယ်ပုုံ၊ ရွေးချယ်နည်းတွေ နောက်ခံဆက်တင် အပြင်အဆင်တွေကုုိပါ ရေးပြထားတဲ့ ပြဇာတ်တွေပါ။
ပြဇာတ်စာပေ အားနည်း ကျဆင်းနေတဲ့ ဒီနေ့အချိန်မှာ ပြဇာတ်ဆုုိတာကုုိ လူငယ်တွေ ဖန်တီး တင်ဆက်နုုိင်ဖုုိ့ အထောက် အကူ ဖြစ်စေမယ့်အပြင် တချို့ပြဇာတ်တွေက ရုုပ်ရှင်ရုုိက်ကူး တင်ဆက်ဖုုိ့ ကောင်းတဲ့ ဇာတ်လမ်းကောင်းတွေ ဖြစ်ပါတယ်။
မြန်မာ့နုုိင်ငံရေးလောကမှာ အကောင်းရော အဆုုိးပါ အကြိမ်ကြိမ် ကြုံခဲ့ဖုူးသူ၊ ပြည်တွင်းစစ်ရဲ့အဆုုိးဆုုံးကာလနဲ့ ရင်ဆုုိင်ခဲ့ရသူ၊ ပါလီမန် ဒီမုုိကရေစီ စနစ်ရဲ့ဝန်ကြီးချုပ်ဘဝကနေ လက်နက်နဲ့ အဓမ္မ အာဏာသိမ်းခံရသူ၊ ပြည်ပြေးလုုိ့ သမုုတ်ခံရ၊ တုုိင်းပြည်ကုုိ လက်ညိုးထုုိး ရောင်းစားနေသော ဦးနုလုုိ့ အဆုုိခံရ၊ ၁၉၈၈ ဒီမုုိကရေစီ အရေးတော်ပုုံ ကာလအထိ ဒီမုုိကရေစီရေး တုုိက်ပွဲဝင်ခဲ့သူ၊ ဘာသာရေး ကိစ္စတွေမှာ တက်ကြွလှုပ်ရှားသူအဖြစ် လူသိများထင်ရှားတဲ့ ဦးနုရဲ့ငယ်လက်ရာတွေ ဖြစ်ပါတယ်။
တုုိင်းပြည်အပေါ်ထားတဲ့ စေတနာနဲ့ ပြုပြင်ပေးလိုစိတ် ပြင်းထန်နေပုုံ ရတာကုုိလည်း ဒီပြဇာတ်တွေမှာ ဖတ်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ဦးနု၊ ရန်ကုုန်ဘဆွေ စသဖြင့် နိုင်ငံရေးနဲ့ စာပေနယ်ပယ်မှာ ထဲထဲဝင်ဝင် ဖြတ်သန်းဖူးသူတွေရဲ့ စာအုုပ်ကောင်းတွေကုုိ ပြန်လည် တင်ဆက်ပေးနေတဲ့ ငါတုုိ့စာပေရဲ့ စာအုုပ်ကောင်းတအုုပ် ဖြစ်ပါတယ်။ မျက်နှာဖုုံးဒီဇိုင်း ပြုလုပ်သူ အမည်မပါတာ၊ မာတိကာ မပါတာစတဲ့ အားနည်းချက်တွေကလွဲပြီး သပ်ရပ်တဲ့ စာအုပ်တအုပ်ပါ။
စာပေဝါသနာရှင်တွေ၊ စာချစ်သူတွေသာမက လူ့လောက သဘာဝအကြောင်း၊ နိုင်ငံရေးလောက စိတ်နေစိတ်ထားတွေ အကြောင်း လေ့လာသူတွေ တန်ဖိုးထား ဖတ်ရှုရမယ့် စာအုပ်ကောင်းတအုုပ် ဖြစ်ပါကြောင်း။
စာရေးဆရာ – ဦးနု
စာအုပ်အမည် – ခေတ်မီပြဇာတ်များ
အမျိုးအစား – ပြဇာတ်စာပေ
ထုတ်ဝေသည့်တိုက် – ငါတုုိ့စာပေ
ထုတ်ဝေသည့်ကာလ – ဒုုတိယအကြိမ်၊ ၂၀၁၆၊ ဇူလုုိင်လ
တန်ဖိုး- ၂၅၀၀ ကျပ်