ကိုကိုးမာတင် Coco Martin က သူလိုကိုယ်လို ဖိလစ်ပိုင် အမျိုးသားတယောက်ဖြစ်သည်။ လူပုဂ္ဂိုလ်အရ ဆိုလျှင် သူက သင်မျှော်လင့်ထားသည်ထက် အရပ်ပို၍ပုပါသည်။ နှစ်လိုဖွယ်ကောင်းသည်။ သူက သပ်သပ်ရပ်ရပ်လည်း နေတတ်သည်။ ရုပ်ချောသည် (အများကြီးတော့ မချောပါ) ။ စာနာနားလည်တတ်သည့် အပြုံးတခုနှင့် နွေးထွေးသော မျက်လုံးများ ရှိသည်။ သူနှင့် တွေ့လိုက်လျှင် ချက်ချင်း အကျွမ်းတဝင် ဖြစ်သွားလိမ့်မည်ဖြစ်သည်။ သူက လမ်းအောက်ပိုင်းမှာ နေသော စက်ပြင် ဆရာတယောက်၊ ကြင်နာတတ်သော ဆေးရုံဝန်ထမ်းတယောက် သို့မဟုတ် နိုင်ငံခြားသား အလုပ်သမားတယောက်လည်း ဖြစ်နေနိုင်သည်။ ပြောပလောက်စရာမရှိပါ။ သာမန်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ယုံကြည်အားကိုးရနိုင်သည်။
ထိုအချိန်တွင် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၌ သမ္မတ ဒူတာတေး၏ သမ္မတသက်တမ်းက ၃ နှစ်ထဲသို့ ဝင်လာခဲ့ပြီ ဖြစ်သည်။ အရေးပါသော အထက်လွှတ်တော်အမတ် နေရာများအပါအဝင် အားလုံးအတွက် အရေးကြီးသည့် သက်တမ်းဝက် ရွေးကောက်ပွဲများကလည်း လျှင်လျှင်မြန်မြန် ချဉ်းကပ်လာနေသည်။ ဒူတာတေး၏ ပထမသမီး လက်ရှိ ဒါဗောင်း Davao မြို့ တော်ဝန် ဆာရာဒူတာတေး Sara Duterte က သူ၏ ကိုယ်ပိုင် ကိုယ်စားလှယ်လောင်းများကို စုစည်းနေပြီး အများပြည်သူနှင့်ဆိုင်သော ဘဝတွင် အမှန်ပြောရန် လိုအပ်ခြင်းကိုလည်း ဖယ်ထုတ်လာသည်နှင့်အမျှ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် ဒူတာတေး အမွေ၏ ဖြစ်နိုင်ဖွယ်ရာ အနာဂတ်နှင့်လည်း ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်နေရသည်။
ယခုအခါ အသက် ၃၇ နှစ် ရှိပြီဖြစ်သော ကိုကိုးမာတင်က ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံတွင် အကြီးဆုံး ရုပ်သံ ဇာတ်လမ်းတွဲ ဖြစ်သည့် “Ang Probinsyano” (သို့မဟုတ် “ပြည်နယ်ကလူ”) ကို ဦးဆောင်နေသည်။ Kantar Media ၏ အဆိုအရ ဖေဖော်ဝါရီ တလတည်းအတွင်းမှာပင် ABS-CBN ရုပ်သံလိုင်းက ကာလရှည် တင်ဆက်ခဲ့သော ဇာတ်လမ်းတွဲကို တနိုင်ငံလုံးတွင် ကြည့်ရှု့သူ ၄၁ ရာခိုင်နှုန်း ရှိခဲ့သည်။ ကျော်ကြားသူများကို စွဲလမ်းနှစ်သက်တတ်ကြပြီး လူဦးရေ ၁၀၅ သန်းရှိသည့် နိုင်ငံတွင် မယုံနိုင်လောက်အောင် မြင့်မားသည့်နှုန်းဖြစ်သည်။ ကိုကိုးမာတင်က ဖန်တီးမှု အတိုင်ပင်ခံလည်း ဖြစ်ပြီး ဒါရိုက်တာ အဖြစ်လည်း အခါအားလျှော်စွာ ပါဝင်တတ်သည့် ထိုဇာတ်လမ်းတွဲကို ၂၀၁၅ ခုနှစ်တွင် ပထမဆုံး စတင် ပြသသည့် အချိန်ကတည်းက ချက်ချင်းဆိုသလို အောင်မြင်မှု ရခဲ့သည်။
သို့သော်လည်း ၂၀၁၆ ခုနှစ်တွင် ဒူတာတေး သမ္မတဖြစ်လာပြီးနောက် တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ်ရေးတွင် သူ၏ ခက်ထန်မာ ကျောသည့် ချဉ်းကပ်မှုကြောင့် ဇာတ်လမ်းတွဲသည်လည်း ခေတ်ပြိုင် ပကတိတရားများကို တုန့်ပြန်သည့်အနေဖြင့် ဂီယာ ပြောင်းခဲ့ရသည်။
အမှန်တကယ်တွင် လည်း ကိုကိုးမာတင်၏ ဇာတ်ရုပ်ဖြစ်သော ဖြောင့်မတ် တည်ကြည်၍ လာဘ်မစားသည့် ရဲ ဖြစ် သော ရီကာဒို Ricardo (သို့မဟုတ် ကာဒို “Cardo”) က ဖိလစ်ပိုင်လူမျိုးအားလုံးကို လျှင်လျှင်မြန်မြန် ဆွဲဆောင် နိုင်ခဲ့သည်။ သူ၏ ရေပန်းစား လူကြိုက်များမှုနှင့် ဈေးကွက်ဝင်မှုကို ပိုမိုအင်အားကောင်းစေခဲ့သည်။
အားလုံးအတွက်လည်း အကျိုးဖြစ်စေခဲ့သည့် အသွင်ရှိပါသည်။ “Ang Probinsyano” က ယခု အချိန်အထိ ဇာတ်လမ်း တွဲ (Season) ၆ ခု (အပိုင်း ၈၉၈ ပိုင်း) ပြသခဲ့ပြီး ဖြစ်သည်။
ကိုကိုးမာတင်၏ ဇာတ်ရုပ် ကာဒိုက ရဲရင့်၍ လေးစားဖွယ်ဖြစ်သည်။ သူ၏ မိသားစုကို ချစ်ခင်၍ သစ္စာရှိသည်။ လက်တွေ့တွင်လည်း ကာဒိုကို သူ့နေရာတွင် သရုပ်ဆောင်သည့် ကိုကိုးမာတင် နှင့် ခွဲခြားရန် ခက်ပါသည်။ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံတွင် (၁၃ ယောက်မြောက် သမ္မတနှင့် ရုပ်ရှင်မင်းသားဟောင်း ဂျိုးဇက်အက်စတြာဒါ Joseph Estrada ကိုကြည့်ပါ) ရုပ်ရှင်မင်းသားများသည် သူတို့၏ အများပြည်သူကြားမှ ဘဝများတွင် သူတို့၏ အထင်ရှားဆုံးသော ဇာတ်ရုပ်များ ရောစပ်ထားခြင်း မလွဲဧကန် ဖြစ်နေလေ့ရှိကြသည်။
ထို့ပြင် နိုင်ငံ၏ စိတ်ခံစားမှုက အကြမ်းဖက်မှုနှင့် အယုတ္တ အနတ္တ စကားများထဲတွင် နက်နက်ရှိုင်းရှိုင်း နစ်မြုပ်နေသည့် အချိန်တခုတွင် ကာဒိုနှင့် ကိုကိုး ပေါင်းစပ်မှုက အားလုံးထက် ပို၍ သတိထားမိဖွယ်ဖြစ်သည်။
“Ang Probinsyano” က ကြီးကျယ်ခမ်းနားသော ဖျော်ဖြေတင်ဆက်မှုဖြစ်သည်။ လှုပ်ရှားမှုက လျှင်မြန်စွာ ပြောင်းလဲ နေသည်။ ဇာတ်ကြောင်းက စိတ်လှုပ်ရှားစရာများဖြင့် ပြည့်နေသည်။ အချစ်နှင့် သစ္စာဖောက်မှုများ ပါဝင်သည်။ ဇာတ်လမ်းတွဲက အလွန်မြင့်မားသည့် အာဏာနှင့် ငွေကြေးမှသည် အညစ်ပတ်ဆုံး ဆင်းရဲသား ရပ်ကွက်များနှင့် အလွန်ဆင်းရဲသည့် ကျေးလက်ဒေသများအတွင်းပိုင်း အထိ လူ့အဖွဲ့အစည်း တခုလုံးကို ဖော်ပြသည်။
ထို့ပြင် ဖော်ကျူးသည့် အဓိက ဆိုလိုရင်းများက ပို၍ ရှုပ်ထွေးလာခဲ့သည်။ အကျင့်ပျက်ခြစားမှု၊ တရားမဝင် မူးယစ်ဆေး၊ လူဆိုးဂိုဏ်းစစ်ပွဲများနှင့် ပြည်နယ်များတွင် ဥပဒေကင်းမဲ့မှု အစရှိသော တိုင်းပြည်မှ တင်းမာမှုများကို ရောင်ပြန်ဟပ်ပြနေသည်။
လတ်တလော ထုတ်လွှင့်ခဲ့သည့် အပိုင်းတွင် (ဇာတ်လမ်းထဲ ဖန်တီးထားသော) သမ္မတက သူနှင့် ကာလရှည်ကြာ လက်တွဲခဲ့သည့် ဘဏ္ဍာရေးတာဝန်ခံနှင့် အကြွေးကောက်ခံပေးသူ လူကောင်ထွားထွားနှင့် စကားပြော မာထန်သော အမျိုးသမီးတယောက်ကို ဒေါသထွက်၍ မယုံသင်္ကာဖြစ်ပြီး သုတ်သင်ရှင်းလင်းရန် တောင်းဆိုခဲ့သည်။ နိုင်ငံရေးနောက်ခံ ရုပ်သံဇာတ်လမ်းတွဲများဖြစ်သည့် “The Bridge” နှင့် “House of Cards” တို့ကဲ့သို့ပင် ပြင်း ထန်သည့် အလွန် တုန်လှုပ်စရာ ဇာတ်လမ်းတွဲတခုဖြစ်သည်။
ဇာတ်ကွက်များနှင့် ဇာတ်ကောင်စရိုက်များ စုဆောင်းရန် သူ မည်ကဲ့သို့ ကြိုးစားခဲ့ရကြောင်း ကိုကိုးက ရှင်းပြသည်။ “ကျနော့်ရဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ရေး အတွေ့အကြုံတွေ၊ ကျနော်ကြီးပြင်းခဲ့တဲ့ နေရာကနေ၊ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံရဲ့ ပတ်ဝန်းကျင်နဲ့ သတင်း တွေမှာ မြင်တွေ့ခဲ့ရတာတွေဆီကနေ ကျနော် ရယူပါတယ်။ အဲဒါတွေ အားလုံးကို “Ang Probinsyano” အတွက် ဇာတ်လမ်းတွေ အဖြစ်ပြောင်းလဲခဲ့ပါတယ်။”
ခေါင်းဆောင်မင်းသား၏ ရဲတပ်ဖွဲ့ကို ကိုယ်စားပြုမှုကလည်း အာဏာပိုင်များထံမှ ဝေဖန်မှုများရရှိစေခဲ့သည်။ “ကျနော့်ကို ရဲတပ်ဖွဲ့ ရုံးချုပ်ကို လာဖို့ အကြိမ်အများအပြား ဆင့်ခေါ်ခံခဲ့ရပါတယ်။ ရဲတပ်ဖွဲ့ ပုံရိပ်ကို စွန်းထင်းအောင် ဘာကြောင့် လုပ်နေတာလဲလို့ အမေးခံရတယ်။ ကျနော် သူတို့ကို ရှင်းပြခဲ့ပါတယ်။ ခင်ဗျားတို့ မေ့နေတာ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ ကျနော့်ရဲ့ ဇာတ်ကောင်က ရဲတပ်ဖွဲ့ဝင် တယောက်ပါ။ သူက သာမန် ရဲတပ်ဖွဲ့ဝင်တယောက်ရဲ့ ဖြတ်သန်းမှု အတိုင်းပဲ ဖြတ်သန်းပါတယ်။ ရဲဆိုတာ ရဲဆိုးလည်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်၊ ရဲကောင်းလည်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ကျနော်က ၂ မျိုးလုံးကို ဇာတ်လမ်းတွဲထဲမှာ ပြခဲ့ပါတယ် လို့။”
ကွီဇွန် Quezon မြို့ လက်လုပ်လက်စား ရပ်ကွက်မှ ဆင်းရဲသော လူငယ်တယောက် အနေဖြင့် ကိုကိုး (သူ၏ အမည်ရင်းမှာ Rodel Nacianceno ဖြစ်သည်) က သူ ယခုလောက်အထိ ဖြစ်လာမည်ဟု မည်သည့်အချိန်တွင်မှ ထင်မှတ်မထားခဲ့ပါ။ “ကျနော့် မိဘတွေက ကွဲနေတယ်။ ကျနော်က လမ်းပေါ်က ကလေးတယောက်ပါ။ ကျနော်က အမြဲတမ်း တိုက်ခိုက်နေခဲ့ရတယ်။ ငါ ဘာကြောင့် ဒုက္ခထဲမှာပဲ အမြဲတမ်း အဆုံးသတ်နေရတာလဲလို့ ကျနော့်ကိုယ် ကျနော်မေးခဲ့ပါတယ်။ ကျနော့် အဖေက ရန်ပွဲတွေ ဖြစ်တတ်တယ်။ အရက်မူးတဲ့အခါ ပိုပြီးကြမ်းတမ်းလာတယ်။ မကြာ ခန ဆိုသလို သေနတ် တရမ်းရမ်းနဲ့ လုပ်လေ့ရှိပါတယ်။”
မရေရာ မသေချာသည့် အခြေအနေမှ ကိုကိုး မြင့်တက်လာခြင်းက မထူးဆန်းပါ။ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံတွင် ထိုသို့သော ဇာတ်ကြောင်းများ အပြည့်ရှိနေပါသည်။
သို့သော်လည်း သူ့ အလုပ်နှင့် လောကအမြင်ကို ထူးခြားမှတ်သားလောက်ဖွယ်ရာ အမျိုးသား ၂ ယောက်က ပုံဖော်ပေး ခဲ့သည်။ သူတို့၏ အသက်မွေးမှုလုပ်ငန်းများက ကိုကိုး၏ အနာဂတ်ကို ကောင်းကောင်း ဖော်ပြပေးပါလိမ့်မည်။
ပထမတယောက်မှာ ကိန်း Cannes ရုပ်ရှင်ပွဲတော်မှ Palme D’Or ဆုရှင် ဒါရိုက်တာ ဘရေးလန့် မန်ဒိုဇာ Brillante Mendoza ဖြစ်သည်။ ဒုတိယ တဦးမှာ ရုပ်ရှင်မင်းသားဟောင်း နှင့် သမ္မတလောင်း အဖြစ်ဝင်ရောက် ယှဉ်ပြိုင်ဖူးသူ ဖာနန်ဒိုပိုး ဂျူနီယာ Fernando Poe Junior ဖြစ်သည်။ ဖာနန်ဒိုပိုး ဂျူနီယာသည် ၂၀၀၄ ခုနှစ်ရွေးကောက်ပွဲတွင် ဂလိုရီယာ အာရိုယို Gloria Arroyo ကို ရှုံးနိမ့်ခဲ့ရပြီး အဆိုပါ ရွေးကောက်ပွဲသည် အလွန် အပြစ်အနာအဆာများသည့် ရွေးကောက်ပွဲတခု အဖြစ် ယခုအခါ ယူဆထားကြသည်။
ကိုကိုးက မန်ဒိုဇာ၏ ရုပ်ရှင် ဇာတ်ကား ၃ ကားတွင် ပါဝင်ခဲ့သည်။ ကားတိုင်းက ထူးခြားဖောက်ထွက်သည့် ဇာတ်ကားများဖြစ်သော်လည်း ၂၀၀၉ ခုနှစ်တွင် ဖြန့်ချိသည့် “Kinatay(သုတ်သင်မှု)” ဖြစ်သည်။ (မင်းသား ကိုကိုးရော ဒါရိုက်တာ မန်ဒိုဇာပါ ပြည်တွင်းပြည်ပတွင် ထူးချွန်ဆု အမျိုးမျိုးရခဲ့ကြသည်။ ဇာတ်ကားထဲတွင် ကိုကိုးက ပြစ်မှု ဗေဒ ဆိုင်ရာ ကျောင်းသားတဦး ဖြစ်ပြီး ငယ်ရွယ်သော မိသားစုတခု ရှိသည်။ အပိုဝင်ငွေလည်း အသည်းအသန် လိုအပ်နေသည်။ သူက နောက်ဆုံးတွင် သွေးဆောင်ဖျားယောင်းမှု၊ မုဒိန်းမှု၊ လူသတ်မှုနှင့် ပြည့်တန်ဆာတဦး အပိုင်းပိုင်း ခုတ်ထစ် သတ်ဖြတ်ခံရခြင်းများကို မျက်မြင်တွေ့ရခြင်း၌ အဆုံးသတ်ခဲ့သည်။
မန်ဒိုဇာ၏ မနီလာက မှောင်မိုက်သည်။ ခက်ထန်ပြီး လွမ်းမောစရာ ကောင်းသည်။ ကိုကိုးအတွက်မူ မန်ဒိုဇာနှင့် အလုပ်လုပ်ရခြင်းက တိုးတက်မှုကို ရယူခြင်းပင် ဖြစ်သည်။“ကန့်သတ်ချက်တွေ မရှိဘူး။ ကျနော့်ကိုယ့်ကျနော် အားလုံး ပြသရမယ့်၊ စားပွဲပေါ်ကို အားလုံးတင်လိုက်ရမယ့် နေရာမှာ ကျနော် ရုပ်ရှင်ရိုက်နေတယ် ဆိုတာကို ကျနော်သဘော ပေါက်ခဲ့တယ်။”
“Ang Probinsyano” သည် (ကိုကိုး၏ စံပြပုဂ္ဂိုလ်တယောက်ဖြစ်သော) ဖာနန်ဒိုပိုး ၏ ၁၉၉၇ ခုနှစ်က အလားတူ အမည်ဖြင့် ဂန္ထဝင် ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားကို ပြန်လည်ရိုက်ကူးခြင်း ဖြစ်သည်။ “ကျနော် ကလေးဘဝကထဲက ဖာနန်ဒိုပိုးကို စံထားခဲ့တယ်။ အရွယ်ရောက်လာတော့ ဖာနန်ဒိုပိုးရဲ့ ရုပ်ရှင် အားလုံးနီးပါးကို ကြည့်ခဲ့တယ်။”
ထို့ကြောင့်ပင် ရဲတပ်ဖွဲ့အကြောင်း ဇာတ်လမ်းတပုဒ်ရိုက်ရန် သူ ပထမဆုံးစိတ်ကူးသည့် အချိန်တွင် ဖာနန်ဒိုပိုး၏ “Ang Probinsyano” က အမြင်သာဆုံး ရွေးချယ်စရာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ အမှန်တကယ် ရိုက်ကူးသည့်အခါ ကွယ်လွန်ခဲ့ပြီ ဖြစ်သော ဖာနန်ဒိုပိုး၏ ဇနီးသည် ဆူဆန်ရိုဆက် Susan Roces က ရုပ်သံဇာတ်လမ်းတွဲတွင် အဖွားနေရာမှ ပါဝင်ရိုက်ကူးပေးခဲ့ခြင်းက လွမ်းစရာပါသည့် ဇာတ်လမ်းတပုဒ်တွင် စိတ်ခံစားမှုအတွက် အရေးပါသော မှီတွယ် စရာတခု ဖြစ်စေခဲ့သည်။
မှန်ပါသည်။ နိုင်ငံရေးသည် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ အနုပညာလုပ်ငန်းနှင့် မည်သည့်အခါတွင်မှ အလှမ်းဝေးမနေခဲ့ခြင်းနှင့် အတူ ကိုကိုးက ဖာနန်ဒိုပိုး၏ သမီးဖြစ်သူ အထက်လွှတ်တော်အမတ် ဂရေ့စ်ပိုး Grace Poe ၏ မဲဆွယ်လှုပ်ရှားမှုတွင် ပါဝင်ပေးခဲ့သည်။ “ကျနော်က သူ့အတွက်ပဲ။ ဒါက ဖိလစ်ပိုင်ရဲ့ ယဉ်ကျေးမှုပဲ။ ကျနော်တို့က ရှေးရိုးစွဲဆန်တယ်။ ဘာသာရေးကိုင်းရှိုင်းတယ်။ မိသားစု စိတ်ဓာတ်ရှိတယ်” ဟု သူက ဗြောင်ကျကျပင် ပြောသည်။
အဆုံးစွန် အနေဖြင့် “Ang Probinsyano” က သူ၏ ပရိသတ်များကို မျှော်လင့်ချက်ပေးရန် ကိုကိုးက ဆန္ဒရှိနေသည်။ “သတင်းတွေမှာက သေဆုံးမှုတွေ၊ မုဒိန်းမှုတွေ၊ မူးယစ်ဆေးတွေနဲ့ မကောင်းတာတွေ ပြည့်နေတယ်။ သူတို့က ကောင်းတာ တခုခုပြကြသလား။ အဲဒါမျိုးက ရှားပါတယ်။ “Ang Probinsyano” နဲ့ အတူ လူတွေ မျှော်လင့်ချက်ကို ရတယ်။ ကျနော်တို့ တိုင်းပြည်တိုးတက်ကောင်းမွန်အောင် လုပ်ဖို့ တိုက်ခိုက်ပေးမယ့်သူတွေ ရှိတယ်၊ အဲဒါက လူတွေကို မောင်းနှင်တဲ့ တကိုယ်ကောင်းဆန်မှုသက်သက် မဟုတ်ဘူး၊ ထိခိုက်ခံစားရတဲ့ သားကောင်တွေအတွက် တရားမျှတမှုဆိုတာ ရှိတယ် လို့ သူတို့ ယုံကြည်ကြတယ်။”
ထို့ကြောင့် သူ၏ ရုပ်သံ ဇာတ်လမ်းတွဲနှင့် အတူဆက်သွားရင်း မျှော်လင့်ချက်နှင့် အမှန်တရား၊ လက်တွေ့နှင့် စိတ်ကူးယဉ် မှန်းဆမှုတို့ကြားတွင် ဟန်ချက်ညီမျှစေသော ဇာတ်ကြောင်းများကို ဖန်တီးနေသည်နှင့် အမျှ သူ၏ အလုပ်အကိုင် ရွေးချယ်မှုက သူ့ကို မည်သည့်နေရာသို့ ခေါ်ဆောင်သွားမည်ကို စောင့်ကြည့်ရသည်မှာ စိတ် ဝင်စားစရာ ဖြစ်ပါလိမ့်မည်။
ရုပ်ရှင်မင်းသား တယောက်အနေဖြင့် သူ၏ ပါရမီနှင့် အမြင်က သံသယရှိစရာ မလိုပါ။ သူ၏ ဟောလီးဝုဒ် သူရဲကောင်း များဖြစ်ကြသည့် အဒ်ဝက်နော်တန် Edward Norton နှင့် ရှောင်ပင်း Sean Penn တို့ လျှောက်ခဲ့သည့်လမ်းလိုလား။ သို့မဟုတ် သူ၏ အန္တိမ ပန်းတိုင်က အစိုးရရုံးတခု ဖြစ်လိမ့်မည်လား။
သူ့ အဖြေက မရေရာသော်လည်း ထူးခြားသည်။ “ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသားတွေက ရှင်သန်ထမြောက်နိုင်တဲ့သူတွေပါ။ ကျနော်တို့ ရင်ဆိုင်ရသမျှအားလုံးကို ကျနော်တို့ ကျော်ဖြတ်နိုင်တယ်။ ကျနော်တို့ ကျရှုံးတယ်။ ဒါပေမယ့် နောက်တကြိမ် ကျနော်တို့ ပြန်ထလာလိမ့်မယ်။ အဲဒါ လက်တွေ့မှာဖြစ်နေတဲ့ အမှန်တရားပဲ။”
(ကာရင်ရတ်စလန်သည် အာဆီယံရေးရာများကို အထူးပြုလေ့လာရေးသားနေသူ မလေးရှား စာရေးဆရာတဦး ဖြစ်သည်။ ကွာလာလမ်ပူ အခြေစိုက် အကြံပေးအဖွဲ့ Ceritalah ASEAN ကို တည်ထောင်သူ အမှုဆောင်အရာရှိချုပ်လည်း ဖြစ်သည်။)