ပြီးခဲ့သည့် ရက်သတ္တပတ်များအတွင်း ဆိုရှယ်မီဒီယာတွင် ပြောနေကြသည့် အကြောင်းအရာတခုမှာ မြန်မာနိုင်ငံ၏ ရုပ်ရှင်လောကအကြောင်း ဖြစ်သည်။ ပြောဆိုမှုများသည် မကြာသေးမီက ရုပ်ရှင်ကားသစ် ၂ ကား ရိုက်ကူးဖန်တီးခဲ့သော အနုပညာရှင် စုံတွဲနှင့် ပတ်သက်နေသည်။ တိုးတက်မှုမရှိ ဖြစ်နေသော ရုပ်ရှင်လောကအပေါ် စိတ်ပျက်နေခဲ့ကြသည့် မြန်မာရုပ်ရှင်ပရိသတ်များကို သူတို့၏ ရုပ်ရှင်များက စိတ်လှုပ်ရှားစေခဲ့သည်။
ယင်းဇာတ်ကားများမှာ ပရိသတ် အားပေးမှုကို တခဲနက်ရရှိခဲ့သော “ဥပါယ်တံမျဉ်” နှင့် “မုဒြာရဲ့ခေါ်သံ” ရုပ်ရှင်တို့ ဖြစ်သည်။ ဇာတ်ကားများ၏ အောင်မြင်မှုနှင့်အတူ ရိုက်ကူးသူ ဒါရိုက်တာ ခရစ္စတီးနားခီ နှင့် သူမ၏ ခင်ပွန်းလည်းဖြစ် Central Base ရုပ်ရှင်ထုတ်လုပ်ရေး၏ ပင်တိုင်မင်းသားဖြစ်သော ဇဏ်ခီတို့သည် ပရိသတ်များ၏ အာရုံစူးစိုက်မှုကို ရရှိလာခဲ့သည်။ ပရိသတ်များက သူတို့၏ အားပေးမှုကို ဆိုရှယ် မီဒီယာတွင်လည်း အပြိုင်အဆိုင် အင်နှင့်အားနှင့် ပြသခဲ့ကြသည်။
ထောက်ခံမှု ပိုမို၍ပင် ကြီးမားစေခဲ့သည်မှာ မျိုးဆက်သစ် ရုပ်ရှင်သမားများကို လက်ကမ်းကြိုဆိုရန်နှင့် အသိအမှတ်ပြုဟန် မပြခဲ့ကြသော ပင်မရေစီးကြောင်း ရုပ်ရှင်အသိုင်းအဝိုင်းမှ အချို့သော သူများကြောင့် ဖြစ်သည်။
ပြည်တွင်းတွင် လက်ရှိရိုက်ကူးထုတ်လုပ်လျက်ရှိသော ရုပ်ရှင်အများအပြားသည် နိုင်ငံခြား ရုပ်ရှင်ဇာတ်လမ်းများကို အလွယ်တကူ မှီငြမ်းကူးယူရိုက်ကူးခြင်း၊ လိင်စိတ်ခံယူမှု မတူသူများနှင့် မသန်စွမ်းသူများ၏ ဘဝကို လွဲမှားစွာ သရုပ်ဖော်ထားသည့် ဟာသရုပ်ရှင်များ ဖြစ်နေခြင်းတို့အပေါ် ပရိသတ်က စိတ်ပျက်လာခဲ့ပြီး ရုပ်ရှင်ရေစီးကြောင်း အပြောင်းအလဲနှင့် အသွင်သစ်နှင့် ရုပ်ရှင်များကို ဆာလောင်တောင့်တလာခဲ့ကြသည်။
အရှေ့တောင် အာရှတွင် မြန်မာနိုင်ငံသည် ရုပ်ရှင်ကို အစောဆုံး ထုတ်လုပ်ပြသနိုင်ခဲ့သည့် နိုင်ငံများထဲမှ တနိုင်ငံ ဖြစ်ခဲ့သော်လည်း လက်ရှိအချိန်တွင် ဒေသတွင်း ရုပ်ရှင်အနုပညာအသိုင်းအဝိုင်းတွင် မြန်မာနိုင်ငံ၏ သြဇာလွှမ်းမိုးနိုင်မှုက အနိမ့်ဆုံးများထဲတွင် ပါဝင်နေသည်။
၂၀၂၀ ခုနှစ်တွင် ရုပ်ရှင် နှစ် ၁၀၀ ပြည့်ကို ဆင်နွဲရတော့မည့် မှတ်တမ်းတင်လောက်စရာ ရုပ်ရှင်အမွေအနှစ်ကို ပိုင်ဆိုင်ထားသော မြန်မာနိုင်ငံအတွက် ထိုကဲ့သို့သော အခြေအနေမျိုးက ဝမ်းနည်းဖွယ်ရာ ဖြစ်သည်။
ကမောက်ကမ ရုပ်ရှင်ဆင်ဆာ ထိန်းချုပ်မှုများနှင့် ဆိုရှယ်လစ်အစိုးရ၏ ထိန်းချုပ်မှုအောက်တွင်ပင် ၁၉၅၀ နှစ်များမှ ၁၉၇၀ နှင့် ၁၉၈၀ ကျော်ခန့် အထိ ကာလများသည် ပြည်တွင်းရုပ်ရှင်လောက၏ ရွှေခေတ်အဖြစ် အများက အသိအမှတ်ပြုခြင်းကို ခံခဲ့ရသည်။
လက်ရှိပင်မရေစီးကြောင်း ရုပ်ရှင်အသိုင်းအဝိုင်းက ရိုက်ကူးထုတ်လုပ်နေသော ဇာတ်ကားများနှင့် မတူဘဲ အရည်အသွေးနှင့် အနုပညာပိုင်းဆိုင်ရာ အားထုတ်မှုများ သာလွန်သည့် ဖော်ပြပါ ဇာတ်ကားသစ် နှစ်ကား၏ နောက်ကွယ်က “ခီ” စုံတွဲ ကို ပရိသတ်၏ ထောက်ခံအားပေးမှုက အင်မတန်ကြီးမားသည်။
အမေရိကန်နိုင်ငံတွင် ရုပ်ရှင်ပညာကို သင်ကြားခဲ့သည့် ဒါရိုက်တာ ခရစ္စတီးနားခီ နှင့် ဇဏ်ခီတို့သည် မြန်မာနိုင်ငံသို့ လွန်ခဲ့သော ၁၀ နှစ် နီးပါးခန့်က ပြန်လည်ရောက်ရှိလာခဲ့ပြီး သူတို့၏ ပထမဆုံးလက်ရာ “မုဒြာရဲ့ခေါ်သံ” ကို ရိုက်ကူးထုတ်လုပ်ခဲ့ကြသည်။ ငွေရေးကြေးရေးနှင့် အခြား အကြောင်းကြောင်းသော ထုတ်လုပ်ရေးဆိုင်ရာ အခက်အခဲများကြောင့် ထိုရုပ်ရှင်ကားကို ယခုနှစ် မတ်လမှသာ ရုံတင်ပြသနိုင်ခဲ့ကြသည်။
သူတို့၏ ဒုတိယမြောက် ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား ဖြစ်သော “ဥပါယ်တံမျဉ်” ကို “မုဒြာရဲ့ခေါ်သံ” ရုပ်ရှင်ပြသခြင်းမပြုမီ ၂ လ အလိုတွင် ရုံတင် ပြသခဲ့ကြသည်။ “ဥပါယ်တံမျဉ်” သည် အိမ်ထောင်ရေးနှင့် ဖောက်ပြန်ခြင်း၊ ချမ်းသာကြွယ်ဝမှု နှင့် ဆင်းရဲနွမ်းပါးမှုတို့ကို နောက်ခံထားပြီး လှည့်ကွက်များနှင့် ဒရမ်မာ ဇာတ်ကားတကားဖြစ်သည်။
ဇာတ်ညွှန်းချောမွေ့မှုနှင့် ဇာတ်ကောင်စရိုက် ရှေ့နောက် ညီညွတ်မှုတို့ ကဲ့သို့သော အားနည်းချက် အနည်းငယ် ရှိနေသော်လည်း သပ်ရပ်သော ရုပ်ရှင်ဓာတ်ပုံဖြင့် ဇာတ်ကောင်များ၏ စိတ်ခံစားမှုကို ထင်ဟပ်နိုင်သော Cinematographer နှင့် တကားလုံးကို နိုင်နိုင်နင်းနင်း ထိန်းချုပ်ထားနိုင်သည့် ဒါရိုက်တာဖြစ်သူတို့ကို ချီးကျူးရမည်ဖြစ်သည်။
ခရစ္စတီးနားခီက သူသည် အစွမ်းအစရှိသော ဒါရိုက်တာတဦးဖြစ်ကြောင်း ဥပါယ်တံမျဉ် ဇာတ်ကားနှင့် သက်သေပြခဲ့သည်။ သရုပ်ဆောင်သစ်များ ဖြစ်သည့် ဇာဏ်ခီ နှင့် အောင်မြင့်မြတ် တို့သည်လည်း သူတို့၏ သရုပ်ဆောင်မှုများကြောင့် ချီးမွမ်းခံခဲ့ရသည်။
“ဥပါယ်တံမျဉ်” ရုပ်ရှင် ဇာတ်ကားကို ပြည်တွင်း ရုပ်ရှင် ရုံများ၌ ၇ ပတ်၊ ၈ပတ် ကြာ ပြသခဲ့ပြီး စင်ကာပူနိုင်ငံတွင်လည်း ပြသခဲ့သည်။ ယခုအခါ ပြည်တွင်းတွင် တကျော့ပြန် ရုံပြန်တင်ရန်ပင် ပြင်ဆင်နေကြောင်း ကြားသိရသည်။
“ဥပါယ်တံမျဉ်” ဇာတ်ကား၏ အောင်မြင်မှုကြောင့် ဒါရိုက်တာ ခရစ်စတီးနားခီ ရိုက်ကူးပြီး မင်းသား ဇာတ်ခီ ပါဝင်ထားသည့် “မုဒြာရဲ့ ခေါ်သံ” ရုပ်ရှင်ကားကို အထူးတလည် ပရိုမိုးရှင်းပင် လုပ်ရန်မလိုတော့ဘဲ ပရိသတ်က အလိုအလျောက် အားပေးရန် အဆင်သင့် ဖြစ်နေခဲ့ကြသည်။
“မုဒြာရဲ့ခေါ်သံ” ဇာတ်ကားသည် အမေရိကန်တွင် ကြီးပြင်းခဲ့သော မြန်မာလူငယ်တယောက်က သူ၏ မဟာဘွဲ့စာတမ်းအတွက် မြန်မာနိုင်ငံရိုးရာဂီတ အကြောင်းကို လာရောက်လေ့လာရင်း သူ့မိသားစု၏ မူလဇစ်မြစ်ကို ပြန်လည်ရှာဖွေသည့် အကြောင်းဖြစ်သည်။ ၉၅ မိနစ်ကြာမြင့်သည့် ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား၏ စကားပြောခန်း အများစုမှာ အင်္ဂလိပ်ဘာသာနှင့် ဖြစ်ပြီး မြန်မာစာတန်းထိုးထားသည်။
ဇာတ်ဝင်ခန်းများမှာ မြန်မာနိုင်ငံတွင် ကမ္ဘာလှည့် ခရီးသည်များ အသွားအများဆုံးဖြစ်သည့် ရန်ကုန်၊ မန္တလေး၊ ပုဂံ နှင့် အင်းလေးကန်တို့တွင် ရိုက်ကူးထားသည့်အတွက် ဒါရိုက်တာ ခရစ္စတီးနားခီကို မြန်မာ့ရိုးရာနှင့် မြန်မာလူမျိုးတို့ တန်ဖိုးထားသည့် အကြောင်းအရာများကို မြှင့်တင်ပေးခြင်းအတွက် ချီးမွမ်းနှစ်သက်ခဲ့ကြသည်။ အဓိက ဇာတ်ကောင်၂ ဦးကြားရှိ အချစ်ဇာတ်လမ်းကို သရုပ်ဖော်ရင်း မြန်မာနှင့် အနောက်တိုင်း လူ့အဖွဲ့အစည်းများကြားရှိ ယဉ်ကျေးမှုနှင့် အတွေးအခေါ်အယူအဆ ကွဲပြားခြားနားပုံများကိုလည်း ထိုဇာတ်ကားက ထည့်သွင်းပုံဖော်ထားသည်။
ဇာတ်ညွှန်း၊ နောက်ခံတေးဂီတ အသုံးပြုမှု၊ တည်းဖြတ်နှင့် ရုပ်ရှင်ဓာတ်ပုံပိုင်းဆိုင်ရာတို့တွင် လိုအပ်ချက်များ ရှိခဲ့သော်လည်း ပြည်တွင်း ပင်မရေစီးကြောင်း ရုပ်ရှင်လောက၏ အစဉ်အလာ အမူအကျင့်များမှ ခွဲထွက်ပြီး နည်းလမ်းမှန်သော ရိုက်ကူးတင်ဆက်ပုံမျိုးဖြင့် နိုင်ငံ၏ ရုပ်ရှင်ကဏ္ဍကို ရှေ့သို့တွန်းပို့ပေးခဲ့ခြင်းအတွက် ဝိုင်းတော်သားများ၏ ကာလရှည်ကြာ အားထုတ်မှုကို အလေးအနက် အသိအမှတ်ပြုရမည် ဖြစ်သည်။
မြန်မာနိုင်ငံမှ အကယ်ဒမီဆုရှင် ရုပ်ရှင်ဒါရိုက်တာ၊ ထင်ရှားသော စာရေးဆရာနှင့် ပန်းချီဆရာ ဦးဝင်းဖေက ထိုရုပ်ရှင်ကို အောင်မြင်သော ဖျော်ဖြေရေးရုပ်ရှင်တခု အဖြစ် ချီးမွမ်းခဲ့သည်။ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကြောင်းတွင် မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှုကို ဒါရိုက်တာက ကျွမ်းကျင်စွာ ရောယှက်ပြသသွားခြင်းကို သူက အထူးပင် သဘောကျခဲ့သည်။ နိုင်ငံခြားသားများအတွက်သာမက မြန်မာပရိသတ်များ အတွက်ပင် လတ်ဆတ်သော အမြင်တခုကို ပေးစွမ်းနိုင်သည် ဟု ဦးဝင်းဖေက ပြောသည်။
“ကောင်းတာက သိပ်ပြီးတော့ ဂျိုတပ်ထားတဲ့ ဇာတ်လမ်းမျိုး မဟုတ်ဘဲနဲ့ စိတ်ဝင်စားအောင် တောက်လျှောက် အစကနေ အဆုံးအထိ စိတ်ဝင်စားအောင် သူတင်ပြထားနိုင်တယ်” ဟု ဦးဝင်းဖေက ဆိုသည်။
“ဒီကားက ဖျော်ဖြေရေးရော ဗဟုသုတရော ညီတယ်လို့ ပြောလို့ရတယ်။ အောင်မြင်တဲ့ကားတကား ဖြစ်တယ်လို့ သုံးသပ်ရမှာပါ” ဟု ဦးဝင်းဖေက မှတ်ချက်ပြုပြောဆိုခဲ့သည်။
“ခီ” စုံတွဲနှင့် လက်ရှိ ပြည်တွင်း ပင်မရေစီးကြောင်းရုပ်ရှင် ရိုက်ကူးထုတ်လုပ်သူများ ကြားမှ အဓိကအခြေခံကျသည့် ကွာခြားချက်မှာ သူတို့၂ ဦးက ရုပ်ရှင်ကို အတတ်ပညာတခုအဖြစ် နည်းစနစ်ကျကျသင်ကြားခဲ့ရပြီး ပြည်တွင်းမှ ရုပ်ရှင် သမား အများစုမှာ ဝါရင့်လောကသားများထံမှ တဆင့်ပြန်လည်လေ့လာကြရခြင်း ဖြစ်သည်။
မျိုးဆက်သစ် ရုပ်ရှင်ရိုက်ကူးဖန်တီးသူအများအပြားက “ရွှေခေတ်” အတွင်းက ထုတ်လုပ်ခဲ့သော ဂန္တဝင် ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားများသည် သူတို့အတွက် အနုပညာစေ့ဆော်မှုများဖြစ်ပြီး ယနေ့တိုင်လေ့လာအတုယူနေရကြောင်း ပြောကြသော်လည်း ယနေ့ခေတ် ရိုက်ကူးသည့် ပင်မရေစီးကြောင်းမှ ဇာတ်ကားများမှာမူ ပရိသတ်က “ပေါကား” များအဖြစ် သဘောထားခြင်းခံရသည်။
ရုပ်ရှင်ကြည့် ပရိသတ်များက ပင်မရေစီးကြောင်း ဇာတ်ကားများ၏ အနုပညာ အဆင့်အတန်း နှင့် ဖန်တီးမှု အရည်အသွေးကို ဝေဖန်နေကြခြင်းဖြစ်သော်လည်း ဖန်တီးသူအများစုက နည်းပညာဆိုင်ရာ စိန်ခေါ်မှုများကို ထောက်ပြပြောဆိုနေဆဲ ဖြစ်သည်။
ရုပ်ရှင် မင်းသမီးဟောင်း အကယ်ဒမီ ဒေါ်ဆွေဇင်ထိုက်က “မုဒြာရဲ့ခေါ်သံ” ဇာတ်ကားကို ကြည့်ရှုအပြီး “မြို့သား” များက ရိုက်ကူးထားသော ရုပ်ရှင်ဟု ပြောဆိုပြီး လက်ရှိပင်မရေစီးကြောင်းမှ ရုပ်ရှင်ကားများမှာ “ရွာသား” များ ရိုက်ကူးထားသော ကားများဟု တင်စား မှတ်ချက်ပေးလိုက်သည့် နောက်ပိုင်းတွင် “ခီ” စုံတွဲ၏ ပရိသတ်နှင့် ရုပ်ရှင်လောကသားများကြား သဘောထားကွဲလွဲမှုများ အပြင်းအထန်ဖြစ်လာတော့သည်။
ယခုနှစ် ရုပ်ရှင်ထူးချွန်ဆု အကယ်ဒမီပေးအပ်ပွဲ အခမ်းအနားပြီးနောက် ဖေ့ဘွတ်မက်ဆေ့ဂျာတွင် ရုပ်ရှင်လောကသား အချို့ ဂရုဖွဲ့ ပြောဆိုထားသည့် မှတ်တမ်း စခရင်ရှော့များ လူမှုကွန်ရက်တွင် ပျံ့နှံ့ပေါက်ကြားခဲ့သည်။ ရုပ်ရှင် မင်းသားနှင့် မင်းသမီးအချို့ ပါဝင်သည့် ယင်း မက်ဆေ့ဂျာဂရု တွင် “ခီ” စုံတွဲနှင့် ပတ်သက်၍ အတင်းအဖျင်းများနှင့် ရုပ်ရှင်လောက နာမည်ကြီးအချို့၏ ပြင်းထန်သော ပြောဆိုမှုများကို ပရိသတ်နှင့် ဆိုရှယ်မီဒီယာ အသုံးပြုသူများက ရှုတ်ချခဲ့ကြသည်။
မင်းသား၊ မင်းသမီးနှင့် နာမည်ကျော်အချို့၏ ဖေ့ဘွတ်အကောင့်များ ဟက်ခံရပြီး ယခုကဲ့သို့ ပေါက်ကြားခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်ဟု ယူဆရသည်။ ဖေ့ဘွတ်အကောင့်ကို ဟက်ခြင်းနှင့် မက်ဆေ့ဂျာတွင် ပြောဆိုထားမှုများကို ပေါက်ကြားအောင် ပြုလုပ်ခြင်းမျိုးမှာ လုံးဝလက်မခံနိုင်စရာ ကိစ္စဖြစ်သော်လည်း ဆိုရှယ်မီဒီယာ အသုံးပြုသူများက ယင်းစခရင်ရှော့များကို ကြည့်ခြင်းအားဖြင့် လက်ရှိရုပ်ရှင်ပင်မရေစီးကြောင်းမှ လောကသားအများအပြားက “ခီ” စုံတွဲအပေါ် မနာလိုဝန်တိုမှုများ ရှိနေကြောင်း လှောင်ပြောင်သရော်ပြီး အားပေးမှုက ထပ်မံပြင်းထန်လာခဲ့သည်။ ထို့နောက် “ခီ” ပရိသတ်များနှင့် လက်ရှိ ရုပ်ရှင်လောကသားများ ကြားမှ အကွဲအပြဲက ထိန်းမနိုင်သိမ်းမရ ဖြစ်လာခဲ့သည်။
ထိုသို့ ပေါက်ကြားခဲ့ခြင်းကြောင့်မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင်အစည်းအရုံး ဥက္ကဌ ဦးဇင်ဝိုင်း (မက်ဆေ့ဂျာချက်ဂရုတွင်လည်း ပါဝင်ခဲ့သူ) က သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲ ပြုလုပ်ကာ လူသိရှင်ကြား တောင်းပန်ရသည့် အခြေအနေသို့ ရောက်ရှိခဲ့ရသည်။ ၎င်းတို့၏ ပြောဆိုမှုများကြောင့် “ခီ” စုံတွဲကို နစ်နာစေခဲ့ပါက ချက်ဂရုတွင် ပါဝင်ခဲ့သူများ၏ကိုယ်စား တောင်းပန်ကြောင်း နှင့် ရုပ်ရှင်လုပ်ငန်း တိုးတက်ရေးအတွက် မျိုးဆက်သစ်များကို နွေးထွေးစွာ ကြိုဆိုပြီး အတူတကွ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်သွားမည် ဖြစ်ကြောင်း ဦးဇင်ဝိုင်းက ပြောခဲ့သည်။
ယင်းကဲ့သို့ မျိုးဆက်သစ်များကို ကြိုဆိုသည်ဟု ပြောခဲ့သော်လည်း ၂၀၁၇ ခုနှစ် အကယ်ဒမီထူးချွန်ဆုပေးပွဲတွင် “ည” ဇာတ်ကားမှာ မည်သည့်ဆုအတွက်ကိုမျှ ဆန်ကာတင်စာရင်းတွင် ပါဝင်မလာခဲ့ခြင်းက မေးခွန်းထုတ်စရာ ဖြစ်လာခဲ့သည်။ စိတ္တဇဆန်ဆန် လျှို့ဝှက်သည်းဖို “ည” ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားသည် လူငယ်ဒါရိုက်တာ ထူးပိုင်ဇော်ဦး၏ ပွဲဦးထွက် ရုပ်ရှင် ဇာတ်ကားကြီး ဖြစ်ပြီး ၂၀၁၇ ခုနှစ် အတွင်း ရုံတင်ပြသခဲ့သည့် အကောင်းဆုံးရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားများထဲမှ တကားဖြစ်သည်။
ထိုဇာတ်ကားကို ရုပ်ရှင်ဓာတ်ပုံ၊ အသံ၊ ဒါရိုက်တာနှင့် ဇာတ်ကားဆုများအတွက် ပရိသတ်က ထင်ကြေးပေးခဲ့ကြသော်လည်း အကယ်ဒမီရွေးချယ်ရေးအဖွဲ့၏ ဆန်ကာတင် စာရင်းတွင်ပင် ပါဝင်ခဲ့ခြင်း မရှိပါ။ ထို့နောက် ရုပ်ရှင်မျိုးဆက်သစ်များ၏ ကြိုးစားအားထုတ်မှုကို အသိအမှတ်မပြုသည့် အတွက် စိတ်ပျက် အားလျော့ရသည်ဟု လူငယ် ဒါရိုက်တာများက ထုတ်ဖော်ပြောကြားလာခဲ့ကြသည်။
သို့သော်လည်း အသိအမှတ်ပြုခြင်း ခံရသည် ဖြစ်စေ၊ မခံရသည်ဖြစ်စေ၊ သူကြိုက်နှစ်သက်သော ရုပ်ရှင်အမျိုးအစားများကို ဆက်လက်ရိုက်ကူးဖန်တီးသွားမည်ဟု ဒါရိုက်တာ ထူးပိုင်ဇော်ဦးက အင်တာဗျုးတခုတွင် ပြောဆိုခဲ့သည်။
“ည” ရုပ်ရှင် အကယ်ဒမီဆန်ကာတင်စာရင်း မဝင်ခဲ့ခြင်းအတွက် ရုပ်ရှင်ပရိသတ်က စိတ်ပျက်လက်ပျက် ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ ဒါရိုက်တာထူးပိုင်ဇော်ဦးနှင့် ဝိုင်းတော်သားများကို အကယ်ဒမီမရသော်လည်း “ပရိသတ်ဆု”ပေးကြောင်း “ည” ပရိသတ်များက ဆိုရှယ်မီဒီယာတွင် တခဲနက် ပြန်လည်ထောက်ခံအားပေးခဲ့ကြသည်။
ထိုကဲ့သို့သော အားပေးဝန်းရံမှုများက မြန်မာရုပ်ရှင်ပရိသတ်သည် ဖန်တီးမှုအားကောင်းကောင်းနှင့် အသွင်သစ် မြန်မာ့ရုပ်ရှင်ကို ဆာလောင်လျက်ရှိပြီး ရုပ်ရှင်တော်လှန်ရေးနှင့် ရုပ်ရှင်လှိုင်းသစ် (New Wave Cinema) တခုအတွက် အဆင်သင့် ဖြစ်နေပြီ ဖြစ်ကြောင်း သက်သေပြနေခြင်းပင်။
အင်္ဂလိပ်ဘာသာဖြင့် “Analysis: Audiences Embrace New Filmmakers, Cinema Industry Slow to Follow Suit” တွင် ဖတ်ရှုပါ။
(တင်ထက်ပိုင်သည် ရန်ကုန်အခြေစိုက် အလွတ်တန်း သတင်းထောက်နှင့် ဓာတ်ပုံ ဆရာမ တဦးဖြစ်ပါသည်။ ယခင်က ဧရာဝတီသတင်းဌာနတွင် သတင်းထောက် အဖြစ် လုပ်ကိုင်ခဲ့သည်။)