ဂျာဘာရပ်ဂျ် ဆယ်ဗာရပ်ဂျ် Jabaraj Selvaraj တမီလ် လူမျိုးတယောက်ဖြစ်သည်။ တမီလ်ဘာသာဝင် အများစု ပြည်နယ်ဖြစ်သည့် တမီလ်နာဒူး Tamil Nadu တွင် နေထိုင်သူတဦးအနေဖြင့် ထူးခြားသည်မှာ သူက ခရစ်ယန်ဘာသာဝင် တဦးဖြစ်သလို ဇာတ်ခွဲခြားခြင်းကို ပြင်းပြင်းထန်ထန် ဝေဖန်သူလည်း ဖြစ်သည်။
အရင်ဆုံးပြောရမည်ဆိုလျှင် ဤကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ အသက် ၃၈ နှစ်အရွယ် လူမှု ကူညီရေး လုပ်သားတဦးဖြစ်သည့် ဂျာဘာရပ်ဂျ်က ဟန်မဆောင်သူ တယောက်၊ သူ့အယူအဆကို မျိုသိပ်မထားသူ တယောက်ဖြစ်သည်။ သူ၏ ဇနီးဖြစ်သူ ဆမ်မာလာ Semmalar က ဘွဲ့ရ ပညာတတ် ဒါလစ် Dalit (အနိမ့်ကျဆုံး ဇာတ်နိမ့်မျိုးနွယ်ပြီး သူတို့နှင့် လူချင်းထိလျှင်ပင် သန သည်ဟု ယခင်က သတ်မှတ်ခံခဲ့ကြရသည်) အမျိုးသမီးတဦး ဖြစ်ပါသည်။
သူတို့က ငယ်ရွယ်ပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိသော စုံတွဲတတွဲ ဖြစ်ပါသည်။ အထူးသဖြင့် ၂ ယောက်လုံးကို သူ၏ အလွန်ကြည့်ကောင်းသော Royal Enfield Thunderbird ၃၅၀စီစီ မော်တော် ဆိုင်ကယ်ပေါ်တွင် မြင်ရသည့် အချိန်တွင် ဖြစ်သည်။
သူတို့က ဇာတ် မတူသူချင်း လက်ထပ်ထားသည့် စုံတွဲတတွဲလည်း ဖြစ်သည်။
သူ့မိဘများထံမှ သဘောတူညီချက် ရရှိရေးက မလွယ်ကူခဲ့ပါ။ ဂျာဘာရပ်ဂျ်က “ခင်ဗျားရဲ့ အမျိုး ဇာတ် မူလဇစ်မြစ်က ဘာသာပြောင်းပြီးရင်တောင် နောက်က ပါလာတယ်။ ကျနော်ရဲ့ ဇာတ်ဖြစ်တဲ့ နာဒါး Nadar က သူတို့ရဲ့ ဒါလစ် ဆန့်ကျင်ရေး အကြမ်းဖက်မှုကြောင့် လူသိများတယ်။ နောက်ပြီးတော့ ကျနော့် အဖေ။ သူက သူ့ရဲ့ အမျိုးတွေ ဘယ်လိုထင်ကြမလဲ ဆိုတာကို စိတ်ပူတယ်။ လူ့အဖွဲ့အစည်းက ပြောကြတော့မယ့် စကားတွေရဲ့ ဖိအားကို စိုးရိမ်တယ်။ ဒါပေမယ့် မြို့မှာနေရတာက တောရွာတွေနဲ့တော့ ကွာခြားမှု ရှိပါတယ်” ဟု ရှင်းပြသည်။
အသက် ၁၀ နှစ် အရွယ်သားဖြစ်သူနှင့်အတူ ချန်နိုင်း Chennai မြို့ တော်၏ လူသူရှုပ်ထွေးသော ဆင်ခြေဖုံးဖြစ်သည့် တမ်ဘာရမ် Tambaram ရှိ မိသားစုများ ပူးပေါင်းနေထိုင်ကြသော ၃ ထပ်အိမ်တလုံးတွင် သူတို့ နေထိုင်ကြပါသည်။ နေပျော်ဖွယ် နေရာတခု ဖြစ်ပါသည်။ လက်ထပ်သွားကြပြီ ဖြစ်သော သူ၏ အစ်မများ၊ ညီမများကလည်း အနီး ပတ်ဝန်းကျင်တွင် နေထိုင်ကြသည်။ သူတို့အိမ်က အမြဲ လှုပ်ရှားသက်ဝင်နေသည်။ မနက်မှသည် ညနေအထိ ဧည့်သည်များ လာရောက်နေကြသည်။
ဂျာဘာရပ်ဂျ်က လူမှုရေးလုပ်သားတယောက် အဖြစ် အမြဲတမ်း မလိုချင်ခဲ့ပါ။
“ကျနော် လူမိုက်တယောက် ဖြစ်ခဲ့တယ်။ တခြားသူတွေက အစွမ်းအစ ပြနေကြတဲ့ အချိန်မှာ ကျနော်လည်း ကျနော့် ကွန်ပျူတာမှာ ရှိနေခဲ့သင့်ပါတယ်။ ကျနော်က စာရင်းအချက်အလက်တွေနဲ့ အတွက်အချက်ပဲ လုပ်ချင်ခဲ့တယ်။ ကျနော့်မှာ တခြားစိတ်ဝင်စားစရာ တကယ်ကို မရှိခဲ့ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် ကောလိပ်က နောက်ဆုံး ကျောင်းချိန် semester မှာ ကျနော့် ကျခဲ့ပါတယ်။”
“အဲဒီ အရင်တုန်းက ကျောင်းမှာ၊ ကောလိပ်မှာ သင်ခဲ့ရတာ အားလုံးကို ကျနော် ယုံကြည်ခဲ့တယ်။ ကျနော်က RSS (လက်ရှိ အာဏာရ BJP ပါတီက ထောက်ပံ့ပေးထားသော လက်ယာယိမ်း ဟိန္ဒူ အမျိုးသားရေး အဖွဲ့ အစည်း) ကျောင်း တကျောင်းကို တက်ခဲ့တယ်။ ကျောင်းအုပ်က ကျနော့် အဖေရဲ့ မိတ်ဆွေ တယောက်ပါ။ သူတို့က ကျနော်တို့ကို ဟိန္ဒူ အမျိုးသားရေးနဲ့ ဘာသာရေး သီချင်းတွေ သင်ပေးတယ်။ ကျနော်က ဟိန္ဒူ ခရစ်ယန် တယောက်ဖြစ်တာတောင်မှ သင်ခဲ့ရတယ်။”
“ကျနော့် ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ရှိနေတာတွေက ကျနော့်ကို သံသယဖြစ်အောင် မလုပ်ခဲ့ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် ဖြစ်ချင်လာတော့လည်း ကျနော် ကောလိပ်စာမေးပွဲကျတဲ့ အချိန်လောက်မှာ လစ်ဘရယ်ကျတဲ့ ဘာသာရေးအမြင်တွေရှိတဲ့ စခန်းတခုကို ကျနော်ရောက်သွားခဲ့တယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့ နိုင်ငံရေးနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကျနော် အများကြီး ပိုပြီး သတိထားမိလာခဲ့တယ်။ ကိစ္စရပ်တွေကို ကျနော်ကွဲပြားစွာ စပြီး တွေ့ကြုံသိရှိလာတယ်။”
လူမှုရေးလုပ်ငန်းလောကသို့ ဂျာဘာရပ်ဂျ် ရောက်ရှိခဲ့ပြီး များကြာမီတွင် သူ၏ အနာဂတ်တွင် သူ၏ ဇနီးဖြစ်လာမည့် ဆမ်မာလာနှင့် တွေ့ခဲ့သည်။
“ကျနော်တို့ ၂ ယောက်လုံးမှာ အတွေးတွေ ရှိခဲ့တယ်။ ကျေးလက်က ကျောင်းလေးတကျောင်းမှာ ကျနော်တို့က ကလေးတွေကို ကူညီပေးခဲ့ကြတယ်။ ဆမ်မာလာက ကွင်းဆင်းအလုပ်တွေမှာ ကျနော်နဲ့ တွဲဖက်ပါ။ သူက ဖခင်က ဘာသာမဲ့တယောက်ဖြစ်တဲ့ မိသားစုကပါ။ သူ(ဆမ်မာလာ၏ ဖခင်)က သမဂ္ဂတခုမှာ ရာထူး အဆင့်မြင့်တဲ့ အဖွဲ့ဝင် တယောက်ပါ။ ဆမ်မာလာနဲ့ ကျနော် စကားတွေ ပြောကြတယ်။ နိုင်ငံရေးအကြောင်း ပြောကြတယ်။ သူက စိတ်ပညာသင်ချင်တယ်။ လူတွေကို ကူညီချင်တယ်။ ကျနော်တို့ရဲ့ ဆက်နွယ်မှုကို အဲဒီမှာ တည်ဆောက်ခဲ့ကြတယ်။”
ဂျာဘာရပ်ဂျ်၏ အေးချမ်း တည်ငြိမ်သော ဟန်အမူအရာက သူ ခိုင်ခိုင်မာမာ ကိုင်စွဲထားသည့် အမြင်အချို့ကို ဖုံးကွယ်ထားသည်။ အိန္ဒိယကို ပထမ ထားသူလား၊ တမီလ်ကို ပထမထားသူလားဟု မေးသည့်အခါ “ကျနော်ကတော့ တမီလ် ပထမပဲ။ အဲဒီလိုမှ မဟုတ်ရင် ကျနော်က နယ်နိမိတ်တွေအပေါ် အများကြီး မယုံကြည်ဘူး” ဟု ရှင်းရှင်းလင်းလင်းပင် ပြောသည်။
ဒြာဝီဒီယံ(Dravidian) တို့၏ အဓိက အချက်အချာနေရာများဖြစ်သော တမီလ်နာဒူး Tamil Nadu၊ ကီရာလာ Kerala၊ ကားနာတာကာ Karnataka၊ တယ်လန်ဂါနာ Telangana နှင့် အန်ဒရာ ပရာဒေ့ရှ် Andhra Pradesh တို့ကို ၎င်းတို့၏ ပိုမို၍ တိုးတက်သော ဓလေ့စရိုက်များကြောင့် ကာလ ရှည်ကြာစွာ လူသိများခဲ့သည်။
ယဉ်ကျေးမှုအရ ဆိုလျှင် တောင်ပိုင်းက ကွဲပြားခြားနားပါသည်။ တမီလ် ဘာသာစကားက ဟင်ဒီထက် များစွာပို၍ ရှေးကျသည်။ စာရေးသည့် အလေ့အထက နှစ်ပေါင်း ထောင်နှင့်ချီ ခဲ့ပြီ ဖြစ်သည်။ ဘီစီ ၃ ရာစုမှ ကဗျာဆရာ သီရိုဗော်လူဗာ Thiruvalluvar နှင့် သူ၏ ကဗျာများတွင် ဖော်ပြခဲ့သော ကျယ်ပြန့်သည့် ကိုယ်ကျင့်တရားဆိုင်ရာ အတွေးအခေါ်များက တမီလ်လူငယ်များအတွက် မဖြစ်မနေ ဖတ်ရှုလေ့လာစရာအနေဖြင့် ရှိနေဆဲ ဖြစ်သည်။
အမှန်တကယ်တွင်လည်း ပုံမှန်အားဖြင့်ဆိုလျှင် အိန္ဒိယ တောင်ပိုင်းသားများက မြောက်ပိုင်းသားများထက် ပိုမို၍ ပညာတတ်ကြ၊ ကျန်းမာကြ၊ ချမ်းသာကြွယ်ဝကြသည်။ အိန္ဒိယမြောက်ပိုင်းတွင် အကြီးဆုံးပြည်နယ် ဖြစ်သည့် အူတာပရာဒေ့ရှ် Uttar Pradesh ၏ လူသားဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ညွှန်းကိန်း(HDI) က ဝ.၅၈၃ ဖြစ်သည်။ ကမ္ဘောဒီးယား နိုင်ငံနှင့် အလားတူသော ပမာဏဖြစ်သည်။ ထိုအချိန်တွင် တမီလ်နာဒူး၏ HDI က ဝ.၇၀၈ ရှိပြီး ၎င်း၏ အိမ်နီးချင်းဖြစ်သည့် ကီရာလာ ပြည်နယ်၏ HDI က ဝ.၇၈၄ အထိ စံချိန်တင်ရရှိထားပြီး မလေးရှား နိုင်ငံ နှင့်ပင် ယှဉ်နိုင်ကြောင့် ကုလသမဂ္ဂ ဖွံ့ဖြိုးမှု အစီအစဉ်(UNDP) ၏ ၂၀၁၈ ခုနှစ် လူသားဖွံ့ဖြိုးမှု အစီရင်ခံစာနှင့် Global Data Lab ၏ Indian Sub-national HDI Area Database တို့အရ သိရသည်။
လူမှုရေးအရ တိုးတက်မှုရှိခြင်းက ပြည်နယ်၏ စီးပွားရေး အပေါ်တွင်လည်း ကောင်းသော သက်ရောက်မှုတခု ဖြစ်စေခဲ့သည်။ လူဦးရေ ၈ သန်းနီးပါးရှိသော တမီလ်နာဒူး ပြည်နယ်က စီးပွားရေး အရှိန်အဟုန် ကောင်းသည့် နေရာတခုဖြစ်ပြီး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှုန်းက ၁၂.၃ ရာခိုင်နှုန်းရှိရာ တနိုင်ငံလုံး အတိုင်းအတာဖြင့် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှုန်း ၇.၂ ရာခိုင်နှုန်းထက် များစွာကျော်လွန်၍ နေသည်။ အမှန်တကယ်အားဖြင့်လည်း ၎င်း၏ GDP (အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၅၆ ဘီလီယံ) က မွမ်ဘိုင်း Mumbai မြို့ ဗဟိုပြုသည့် မဟာရပ်ရှ်ထရာ Maharashtra ပြည်နယ်ပြီးလျှင် အိန္ဒိယ နိုင်ငံတွင် ဒုတိယ အများဆုံးဖြစ်သည်။
သေချာသည်မှာ တမီလ်နာဒူး ပြည်နယ်က နိုင်ငံ၏ စုစုပေါင်း စွမ်း ဆောင်ရည်တွင် ၃၀ ရာခိုင်နှုန်းကျော် ရယူထားနိုင်ခြင်းနှင့် အတူ နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံ မှုများကို ဆွဲဆောင် နေသော သံလိုက်တခု၊ အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ မော်တော်ကားထုတ်လုပ်မှု အချက်အချာနေရာ အဖြစ် ပေါ်ထွက်လာနေသော စံနမူနာတခု ဖြစ်သည်။
သို့သော်လည်း ဇာတ်မြင့်တဦး၏ မျက်လုံးတွင် တမီလ်စရိုက်လက္ခဏာအပေါ် အမြင်လွဲနေခြင်းနှင့် ပတ်သက်၍ ဂျာဘာရပ်ဂျ်က ဝေဖန်နေဆဲ ဖြစ်သည်။ “လူတွေက တမီလ် ယဉ်ကျေးမှုကို မြင်ယောင်ကြည့်တဲ့အခါမှာ သူတို့က ပိုးရှပ်အင်္ကျ ီတွေ၊ ပိုးဆာရီတွေနဲ့ ပိုးလုံချည်တွေလို့ပဲ ထင်တတ်ကြတယ်။ ဒါပေမယ့် ဆင်းရဲတဲ့သူတွေက ဒီလိုဟာတွေ ဘယ်လို ရနိုင်မှာလဲ။ အဲဒီပုံရိပ်ထဲမှာ ဒါလစ် တမီလ်ယဉ်ကျေးမှုက ဘယ်လောက် ပါသလဲ။ ဇာတ်မြင့်တွေရဲ့ စရိုက်လက္ခဏာ ကြီးမားတာကိုပဲ တမီလ် ယဉ်ကျေးမှုအနေနဲ့ သူတို့က ပြနေကြတယ်။ ဘာသာစကားက လွဲရင် ကျနော်တို့မှာ လုံးလုံး ဘာမှကို မရှိဘူး။”
အလားတူပင် သူက ဂျယ်လီကတ်တိုး Jallikattu (တမီလ်နာဒူး ပြည်နယ်မှ ထူးခြားပြီး အန္တရာယ်လည်း များသည့် နွားသိုးကို လိုက်ဖမ်းရသည့် အားကစားနည်း) ၏ အငြင်းပွားဖွယ်ရာ ဖြစ်ရသည့် နည်းလမ်းအပေါ် သံသယရှိသူလည်း ဖြစ်သည်။ ဂျယ်လီကတ်တိုး ကစားနည်းမှာ ၂၀၁၇ ခုနှစ်တွင် တက်ကြွလှုပ်ရှားသူများ၏ အသုံးချခြင်း ခံခဲ့ရသည်။ တရားရုံးချုပ်က (Jallikattu ကို) တားမြစ်ခဲ့ပြီး နောက်ပိုင်းပေါ်ထွက်ခဲ့သည့် ဆန္ဒပြပွဲများက ဒေလီ အစိုးရကို ဆန့်ကျင်သော၊ ဝန်ကြီးချုပ် မိုဒီကို ဆန့်ကျင်သော ဒေါသ မိုးကြိုးသွားတခု ဖြစ်လာခဲ့ရသည်။ သို့သော်လည်း ဂျာဘာရပ်ဂျ်အတွက် ဂျယ်လီကတ်တိုးသည် ဒါလစ်များ၏ ပါဝင်မှုကို ဖယ်ထုတ်ထားသည့် ဇာတ်မြင့်များ၏ အစဉ်အလာတခု သက်သက်သာ ဖြစ်သည်။
ရွေးကောက်ပွဲ နီးကပ်လာခြင်းနှင့် အတူ ပြည်သူလူထုကို ဇာတ်ကွဲပြားမှု လမ်းကြောင်းမှနေ၍ ခွဲခြားရန် အားထုတ်မှုများ အပေါ် ဂျာဘာရပ်ဂျ်က စိုးရိမ်နေသည်။ “နေရိန်ဒြာမိုဒီနဲ့ BJP က ဆိုရှယ်မီဒီယာမှာ သိပ်တော်ကြတယ်။ သူတို့က အလိမ်အညာတွေကို အမှန်လိုမျိုး ဖြန့်ချီနေတယ်။ ကျေးဇူးတင်ရမှာက ဒီလို မထီမဲ့မြင် အသုံးချမှုမျိုးက မြို့ပေါ်တွေမှာ ကောင်းကောင်း အလုပ်မဖြစ်တာပါပဲ။ ဒါပေမယ့် ဆိုရှယ်မီဒီယာကို အသုံးချပြီး ယဉ်ကျေးမှုဆိုတဲ့ ခေါင်းစဉ်အောက်ကနေ တွန်းပို့နေတယ်။ အားလုံးက ပိုပြီး တယူသန်လာကြတယ်။”
သို့သော်လည်း တမီလ်နာဒူး ပြည်နယ်၏ ပိုမိုပွင့်လင်း လွတ်လပ်သော ဓလေ့စရိုက်များက BJP ကို ၂၀၁၄ ခုနှစ်တွင် အာဏာပြန်ရစေခဲ့သည့် ဟိန္ဒူ ပြန်လည် ထမြောက်ရေး ဝါဒ (အလေးမသာစေရေး) အတွက် အရေးပါသော ဟန်ချက်ထိန်းညှိမှုတခုကို ဖြစ်စေခဲ့သည်။ ၂၀၁၉ တွင် တစုံတရာ ကွဲပြားခြားနားမှု ရှိလာနိုင်မည့် အထောက်အထားကလည်း နည်းပါးသည့် အသွင်ရှိပါသည်။
ဒေလီတွင် မည်သို့ဖြစ်နေသည် ဖြစ်စေ တမီလ်နာဒူး ပြည်နယ်က ၎င်း၏ အောင်မြင်သော၊ တိုးတက်သော ထယ်ကြောင်းပေါ်တွင် ဆက်လက်၍ ထွန်ယက်နေလိမ့်မည် ဖြစ်ပါသည်။
(ကာရင်ရတ်စလန်သည် အာဆီယံရေးရာများကို အထူးပြုလေ့လာရေးသားနေသူ မလေးရှား စာရေးဆရာတဦး ဖြစ်သည်။ ကွာလာလမ်ပူ အခြေစိုက် အကြံပေးအဖွဲ့ Ceritalah ASEAN ကို တည်ထောင်သူ အမှုဆောင်အရာရှိချုပ်လည်း ဖြစ်သည်။)