အကယ်၍သာ ဤစာမူကို သင် လတ်တလော အကြောင်းအရာဟု ယူဆကာ မဖတ်လိုငြားအံ့။ သင် မုချမမှား။ သို့သော် မိတ်ဆွေ ဤစာမူသည် နောင်အနှစ် နှစ်ဆယ်ကာလတွင် ဖတ်ရှုကြမည့်သူများ အသို့ရှိမည်နည်းဟူသော မျှော်တွေးချက်ဖြင့် ဖတ်လျှင် သင့်အတွက် များစွာအကျိုးများလတ္တံ။
ယနေ့ ငမာန်တို့ မြို့ပြသည် ပဟေဠိသုံးပါးနှင့် ဗျာများနေရပါကော။ သြဂုတ်လ ၂၆ ရက်နေ့ အပြီးဖော်မည်ဟု ကြွေးကြော်ကာ ရေငုပ်ရှာဖွေလေသော မဟာဓမ္မစေတီ ခေါင်းလောင်းတော်ကြီးသည် ယနေ့ထိ ရေတွင်ပျော်ဝင် ပျောက်ဆုံးနေဆဲ။ ဦးသိန်းစိန် အစိုးရသည် ပထမတွင် သူ့အပူ တပြားသားမှ မပါသကဲ့သို့ ဆယ်ယူရေး ဥက္ကဋ္ဌကြီး ဦးစံလင်းကို ဥပေက္ခာပြုထား၏။ ထိုခေါင်းလောင်း၏ သတင်းသြဇာ တိက္ကမသည် ၄၃၆ ကိုကျော်၏၊ ပုဒ်မ (၅၉/ စ) ကိုလွှမ်း၏၊ လယ်သိမ်းယာသိမ်း ပဋိပက္ခများကိုပင် နင်နေငါသွား ဖုံးကျော်က စံချိန်တင် သတင်းကြီးဖြစ်လာတော့၏။
တို့အမျိုး သာကီဝင်တို့ကား ဘုရားဟော တရားတို့ကိုပယ်၍ အတိတ်တဘောင် နိမိတ်ဆောင်ကြဉ်းရာတွင် သူတကာ တို့ထက် ထူးလှသည်မို့ နတ်စင်တရာ ဆရာတော်လည်း ပါလာ၏၊ ရွှေဘုန်းပွင့် ဆရာတော်လည်း ပါလာ၏၊ နောက်ကျိသော မြစ်ရေပေါ်တွင် ပရိတ်ရေသွန်၏။ မေတ္တာရေဖြန်း၏။ မြစ်အတွက် နွားနို့လည်းပါသည်၊ မန်းကြသည်၊ မှုတ်ကြသည်၊ သွန်ကြသည်။ သို့သော် ခေါင်းလောင်းကား ယနေ့အထိ မကြွသေး။ ရေငုပ်ကောင်းဆဲ၊ ပျောက်ဆုံးဆဲ၊ ပေါ်လုပေါ်ဆဲ ပေါ်ချင်မှ ပေါ်မည်ဆိုသည့် ကာလပင် ရှိသေး၏။ မည်သူမျှ မျက်မြင်ဒိဋ္ဌ မတွေ့ရသေး။
အမယ်မယ်၊ ရှေးအဘိုးအို အဘွားအိုတို့က ဆိုချေ၏။ စစ်ဘေးခံပြီးမှ ရမတဲ့။ ဤသည်မှာ စဉ်းစားစရာ။ ဦးစံလင်းသည် သူတော်ကောင်းကြီးဟု ဆို၏။ ဘယ်သူ့ကို စတေးဝံ့မည်နည်း။ ထို့ပြင် ယနေ့ ကမ္ဘာသူ ကမ္ဘာသားတို့ မည်သူမည်ဝါမှ မျက်ဝါးထင်ထင် မတွေ့ဖူးသော နဂါးသည်လည်း ပါလာချေ၏။ ဧကန်မသိသည်မှာ ခေါင်းလောင်းကြီး ရေထဲမှာ ရှိသည်ပဲထား နဂါးက ထိုခေါင်းလောင်းကြီးကို ဘာလုပ်ဖို့ စောင့်နေပါလိမ့်။ ကျမ်းဂန်ပုံပြင်များ၌ ပါရှိသလို နောင်ပွင့်မည့် အရိမေတ္တယျဘုရားဖွင့်လျင်ကော ဒီခေါင်းလောင်းကြီးနှင့် ဘာလုပ်မှာပါလိမ့်။ ဟို ငဇင်ကာလည်း မကျွတ်သေး ဆိုရှာ၏။ အပင့်အလျှောက်ခံရ၏၊ အမိန့်ပေး စေခိုင်းခံရ၏။
ငမာန်သည် မျိုးချစ်ပုဂ္ဂိုလ် မဟုတ်ပါချေ။ ထိုက်သမျှ ဇာတိသွေးတော့ ရှိပါ၏။ ယခုကိစ္စတွင် ငဇင်ကာကို ဆင့်ခေါ်ပါသည် ဆိုသော၊ ဆိုဝံ့သော ပုဂ္ဂိုလ်တို့ကို မေးချင်၏။ ရာဇဝင်တွင် ငဇင်ကာသည် တကောင်ထဲပဲ ဒါပေမယ့် ခြင်္သေဖြစ်ခဲ့သူ။ မိုင်ပေါင်း ထောင်ချီ အရပ်မှလာ၍ သူတပါးဋ္ဌာနေတွင် ကြက်ဖလုပ်ခဲ့သူ။ ရာဇဝင် သမိုင်းအရ သူ့မှာ စွမ်းပကားတွေ များလှ၏။ ငမာန်သိသည်မှာ လူအဖြစ်တွင် စွမ်းပါက သရဲတစ္ဆေဘဝတွင် ပိုစွမ်းသော အထုံပါစမြဲ။ ယခု ငဇင်ကာကို ဆင့်ခေါ်သည်ဆိုသော ပုဂ္ဂိုလ်တို့သည် ရပ်ကွက်တခုကိုပင် အုပ်ချုပ်နိုင်ခဲ့ပါ၏လော။ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ပြန်လေ့လာ၊ ပြန်မေးဖို့ ကောင်းလှ၏။ ငဇင်ကာဆို၍ တံတွေးထွေးတိုင်းမပြီး။ သူမကောင်းတာကတခြား သူ့မှာ ဇာတိအစွမ်းရှိသည်က တခြား ဖြစ်သည် မဟုတ်လော။ ငမာန်တို့ မြန်မာသာကီမျိုးဟူသည်ကား နယ်ချဲ့ကို ပါးစပ်ဖြင့် နိုင်ရာ၌ တူမတူအောင် စွမ်းပါ၏။ လက်တွေ့တွင်ကား မဟုတ်သေးချေတကား။
ထိုခေါင်းလောင်းကြီးသည် တနေ့ ပြီးနိုးနိုး၊ တနေ့ ပေါ်နိုးနိုးဖြင့် နေ့မှည၊ တပတ်မှ တလတိုင်တော့မည်။ facebook ပေါ်က သရော်ချက်ကလည်း နေပြည်တော်အရပ်ကို အတော်တုန်လှုပ်စေ၏။ ခေါင်းလောင်းဆယ်ရင် ခေါင်းပေါင်းကွယ်မည် ဆိုလား ဘာလား။ လွှတ်တော်အုပ်စုအတွင်း ၂၅ ကျပ်သား စစ်ကိုယ်စားလှယ် များကလွဲ၍ အတော်တုန်လှုပ်ဖွယ်ပင်။ ထိုသရော်စာ တစောင် ထွက်ပြီးသည်နှင့် မင်းအစိုးရသည် ခေါင်းလောင်းကိစ္စကို မကြားလိုတော့။ သူတို့က ဒါမျိုး အတွေ့အကြုံ မနည်းလှ။ မှတ်မိပါစ “မဟာဝိဇယ” ဟု ညွှန်းချင်ပါသည်။ မဆလ ပါတီဥက္ကဋ္ဌကြီး ဦးနေဝင်း ထိုမဟာဝိဇယ စေတီတော်ကြီး တည်စဉ်က ဘာလိုလို ညာလိုလို တဘောင်ပေါ်ခဲ့၏။ ထို့အတူ ဦးနေဝင်း ပလ္လင်ပေါ်က ဆင်းပြေးရသည်။ ၁၉၉၀ ရွေးကောက်ပွဲကာလ ကိုလည်း ကြည့်ပါဦး။ ဘာတဲ့ ငုနဲ့ပိတောက် နွေမှာလှိုင်ရင် စုနဲ့ခမောက် မေမှာ နိုင်မယ်တဲ့။ တကယ်လည်း NLD နိုင်ခဲ့သည်ပဲ။ ဒါကြောင့် facebook ပေါ်က ခေါင်းလောင်းဆယ်ရင် ခေါင်းပေါင်းကွယ်မည်ဆိုသည်က ဟိဟိ … အစိုးရဝန်များ ကြောက်လောက်ပေသကိုး။ အောင်မယ် ကျန်သေးသဗျ ခေါင်းလောင်းကြီး ပေါ်လာလို့ အပေါက် အပြဲများ ဖြစ်လာလျင်ကော … “ခေါင်းလောင်းပေါက်လျင် ခေါင်းပေါင်းပေါက်မည်” တဲ့။ “ခေါင်းလောင်းဖျက်လျင် ခေါင်းပေါင်းပျက်မည်” တဲ့။
ထိုသတင်းစကားများကို နောက်တိုး လွှမ်းမိုးလာသည်ကား မယ်မြန်မာများ အရေးပင်တည်။
နေ့စဉ်ထုတ် သတင်းစာနှင့် ဂျာနယ်များထက်၌ ဝံ့ဝံ့ကြွားကြွား နေ့စဉ်ပါလာသည်။ ထိုမယ်မြန်မာ မယ်ဟောင်းလောင်း များက ခေါင်းလောင်း သတင်းရော၊ ခေါင်းပေါင်းသတင်းရော နေခဲ့တော့ဟု ဆိုလာသည်။ မယ်နှင့် အေဂျင်စီများ၊ မယ်နှင့် ဆုပေးအဖွဲ့များ၊ မယ်နှင့် စပွန်ဆာများ ဇာတ်ရှုပ်တို့ ဟိုးလေးတကြော်ကြော် ဖြစ်လာသည်။ ဈေး၊ ရုံး၊ ကျောင်း၊ လက်ဖက်ရည်ဆိုင်၊ ကားဂိတ်တွေမှာ လူအများ စိတ်ဝင်စားသည်က မယ်ဟောင်းလောင်းတို့ ဖြစ်ရပ်တွေ၊ ရင်လည်းဖော် ဖင်လည်းပေါ်ကာမှ ရလေသည့် သရဖူ။ အေဂျင်စီက မကျေနပ်တော့ သရဖူပြန်သိမ်း …။
ယနေ့ တို့တိုင်းဌာနေ အမိမြန်မာပြည်ကြီးမှာ ဆိုခဲ့သလိုပင် ခေါင်းလောင်း၊ ခေါင်းပေါင်းနှင့် ဟောင်းလောင်းတို့ အရေးများဖြင့် မတင့်မတယ် ညစ်ကျယ်ကျယ် နေရပြီတကား။
မာန် (တောင်လုံးပြန်) သည် ပြည်တွင်း မဂ္ဂဇင်း၊ ဂျာနယ်များတွင် သရော်စာများ၊ ဆောင်းပါးနှင့် ဝတ္ထုတို၊ ဝတ္ထုရှည်များ ရေးသားနေသည့် စာရေးဆရာ တဦးဖြစ်သည်။